Aviseringar
Rensa alla

Islams spridning i Europa, hur ser framtiden ut?


Ämnesstartare

http://www.​​youtube.com/watch?v=6-3X5hIFXYU&feature=player_embedded#!

Intressant video, vet inte om det varit uppe på tapeten här förut, men men.

Nu vet jag inte hur säkert uträknat det här är, eller hur hög sanningshalten är. En sak är dock säker, Islam sprider sig över världen. Det är bara en fråga om tid.

Hur tror du det här kommer påverka det västerländska samhället?
Vi säger att den fakta som denna video visar stämmer, att inom sissodär 50 år så är majoriteten av alla invånare i Europa muslimer.

Upp till debatt !

Edit: Ett litet förtydligande, jag påstår inte alls att det som presenteras i filmen på något sätt är sant, läs min frågeställing i fet text


   
Citera

jakaerstark:

att inom sissodär 50 år så är majoriteten av alla invånare i Europa muslimer.

Man måste var dum i huvudet för att tro på det. [zzz]


   
SvaraCitera

Islam är som vilken annan religion som helst. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

snöBjörn:

Man måste var dum i huvudet för att tro på det

Varför skulle det vara så otroligt då? Du är medveten om att det finns ganska många muslimer, har du levt under en sten hela livet?

Frågan är väl snarare om "när" och hur det kommer blir. Behöver ju inte bli dåligt.

Såg du ens hela filmen?


   
SvaraCitera

Världens sämsta film du kunde få ta på. Den har varit uppe på tapeten, av självaste Sheriffen, som sket på sig av skräckpropagandan.

Islam hhar influerat Europa sedan lång tid tillbaka genom historiens gång. Första moskén i Frankrike såg man t.ex under 700-talet. Araberna som tog vara på grekernas kunskap och spridde den ut i Europa. Muslimska högskolor som blev ett lärcentrum för hela Europa i Spanien osv osv. Så influenserna från islam har alltid varit där, tillsammans med kristendomen, inget nytt där.

Så nej, majoriteten av Europas invånare kommer inte vara muslimer. Dessutom kan du inte kalla det för fakta, om du inte kan backa upp det som sägs med en godtagbar källa.

Lite sorgligt att se sådant här trams, hade man kunnat komma med bättre underlag så hade man gjort det.


   
SvaraCitera

Människor tittar bort även om de mycket väl är medvetna om vad det kommer att resultera i.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Så nej, majoriteten av Europas invånare kommer inte vara muslimer. Dessutom kan du inte kalla det för fakta, om du inte kan backa upp det som sägs med en godtagbar källa

Som sagt jag sa aldrig att det var sant. Jag är heller inte så dum i huvudet att jag tror på allt jag ser.

Läs med min frågeställning.[mad]


   
SvaraCitera

jag hoppas på billigare falafel. högre tillgång på kurder = mer falafel = lägre priser!


   
SvaraCitera

stentuff:

Människor tittar bort även om de mycket väl är medvetna om vad det kommer att resultera i.

Kristendomen och Islam (och Judendomen) är väldigt lika, if u didn't know. Även om det skulle bli en muslimsk majoritet, skulle det ändå inte innebära en drastisk förändring.


   
SvaraCitera

Hahah vet inte ens vart jag ska börja.


   
SvaraCitera

jakaerstark:

Varför skulle det vara så otroligt då? Du är medveten om att det finns ganska många muslimer, har du levt under en sten hela livet?

A: Islam är fortfarande en tro, bara för att din granne kommer och tror på tomtar och troll, så kommer du inte konvertera. Om något så kommer ateismen öka.

B: Muslimer förökar sig inte som duracellkaniner och de är fortfarande en minoritet i jämförelse till de andra världsreligionerna.

C: En stor del av de muslimer som finner sin väg till Europa nöts sakta ner till ateister.

D: En stor del av Europas befolkning har bestått av muslimer i hundratals år, färre och fler vid varierande tider. Det är bara på de senaste åren som idioter har börjat uppmärksamma det hela och spekulerar framtidsscenarion utan att ha en minsta glimt på hur det har sett ut.

jakaerstark:

Såg du ens hela filmen?

Jo. Jag har sett den förut också när Sheriffen tog upp debatten. Den är lika värdelös och vilseledande då som nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trådlös:

skulle det ändå inte innebära en drastisk förändring.

Lika illa vilken religion det än gäller. Om Sverige hade varit lika kristet som under 1800-talet t.ex så hade det nog inte varit lika kul att leva. Så varför skulle ett islamiskt samhälle vara bättre?


   
SvaraCitera

vill människor bli muslimer så ska dem väll få det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

snöBjörn:

: Islam är fortfarande en tro, bara för att din granne kommer och tror på tomtar och troll, så kommer du inte konvertera. Om något så kommer ateismen öka.

Självklart är det inte så, om majoriteten i ett samhälle väljer att leva efter islam så kommer samhället knappast få se ut som det gör nu, Det kan väl vem som helst räkna ut.

Hört talas om saudiaraben?

snöBjörn:

C: En stor del av de muslimer som finner sin väg till Europa nöts sakta ner till ateister.

Ligger nog mycket sanning i det, dock är det en fråga om balans, det kan nog även du räkna ut.

snöBjörn:

Jo. Jag har sett den förut också när Sheriffen tog upp debatten. Den är lika värdelös och vilseledande då som nu.

Må så vara. Om det är sant eller inte vet jag inte ett dugg om. Dock är inte det relevant just nu.


   
SvaraCitera

jakaerstark:

Läs med min frågeställning.[mad]

Man skall ponera att video stämmer och vad man tror efter det? Lulz. Vad är meningen med det? Blir ju bara en vilseledd debatt.

Men for teh lulz, visst. Om det nu stämmer så säger det inte mycket mer än att majoriteten av befolkningen kommer att vara muslimsk. Om du vill få fram att man är ditten och datten bara p.g.a av den religiösa tillbehörighet som islam påvisar så är det rätt fail. Man kan inte visa på att något kommer att se ut på det ena eller det andra sättet då det är så många olika faktorer som spelar in.


   
SvaraCitera