Aviseringar
Rensa alla

Islamtråden


Ämnesstartare

Jag startar denna tråd eftersom islam är så kontroversiellt. Syftet med tråden är att samla all debatt kring islam i en och samma tråd. Istället för att skapa en ny tråd för varje fråga som uppkommer, kan vi diskutera alla frågor här liksom islam i allmänhet.

Vad har ni för tankar kring islam?


   
Citera
Ämnesstartare

mh vi har så stora problem med att forumet blir översvämmat av trådar om islam.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rebeckan:

Vad har ni för tankar kring islam?

Kombinationen av våldshetsande suror,
+
taqqiya-suror om att det är ok att ljuga eller dölja delar av religionen för att främja den är ju lite creepy.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Egentligt är Muhammeds budskap osv inte så mycket värre än de andra religionerna men det finns jävligt många misstolkningar som gör Islam till en del av div diffusa agendor och förstör.


   
SvaraCitera

För mig är det bara ännu en religion [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Islam är den värsta och mest våldsbenägna religionen som finns och muslimer är de mest våldsbenägna och värsta patrask som finns.


   
SvaraCitera

Kalle på spången:

Islam är den värsta och mest våldsbenägna religionen som finns

Historiskt sett så skulle jag nog vilja påstå att kristendomen innehar den platsen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Islam har förändrats så djävla mycket så den här tråden kommer vara full med skit.
Glöm heller inte en mycke väsentlig sak: Det finns två (eller om det är tre) olika muslimska grupper osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sinnessjukdom:

Historiskt sett så skulle jag nog vilja påstå att kristendomen innehar den platsen.

Har kristendomen någonsin använt barn för att spränga sig själv och 20 andra i luften?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kalle på spången:

och muslimer är de mest våldsbenägna och värsta patrask som finns.

[rolleyes]
Baseras på?


   
SvaraCitera

Min Burka är mitt favoritplagg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera

Kalle på spången:

Har kristendomen någonsin använt barn för att spränga sig själv och 20 andra i luften?

Nej, men mycket värre saker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Baseras på?

De dödshotar folk så fort man gör narr av deras profet, de använder barn för att spränga sig själva och 20 andra i luften i hopp om att få komma till paradiset och knulla oskulder etc etc.

Sinnessjukdom:

Nej, men mycket värre saker.

Vad skulle kunna vara värre?

Jag är inte mycket för kristendomen, men i jämförelse med islam är den harmlös.


   
SvaraCitera

Kalle på spången:

Vad skulle kunna vara värre?

Inkvisitionen, häxjakt, korståg, präster som förgriper sig på barn etc etc.


   
SvaraCitera