Aviseringar
Rensa alla

Israel har dödat Hamas ledare..


dazed:

Jaså?

Ja, deras premiärminister håller inte Obama speciellt högt, till exempel.


   
SvaraCitera

passaro:

Mja, Obama har en rätt ansträngd relation till Israels ledning.

Både USA och FN har dock uttryckt fullt stöd för det som nu är är en markinvasion av Gaza (hävdar Harry Fear i alla fall).


   
SvaraCitera

passaro:

Ja, deras premiärminister håller inte Obama speciellt högt, till exempel.

Again retorik, i praktiken verkar det inte vara någon skillnad på Israel-Amerikanska relationer. Krigsförbrytelser och stöld av områden ses fortfarande som bra grejor.


   
SvaraCitera

dazed:

Again retorik, i praktiken verkar det inte vara någon skillnad på Israel-Amerikanska relationer. Krigsförbrytelser och stöld av områden ses fortfarande som bra grejor.

Återstår att se. Detta är ingen konflikt man löser hux flux. Grejen med denna konflikt är att den allt som oftast blir för enkelspårig åt båda håll.


   
SvaraCitera

passaro:

Återstår att se. Detta är ingen konflikt man löser hux flux. Grejen med denna konflikt är att den allt som oftast blir för enkelspårig åt båda håll.

Förvisso, tror inte Obama tog ett steg närmare en lösning när han sålde -anti-bunker-bomber iaf. Men visst det har skitit sig på ett ganska klurigt vis.


   
SvaraCitera

Ironiskt nog så är dagen detta kommer blomma ut på riktigt (15:e november) Palestinas nationaldag.


   
SvaraCitera

Så deprimerande allting egentligen, fyfan. Finns nog få saker jag kan tänka mig som är lika hemska som att leva i Gaza, instängd i ett litet jävla område utan förnödenheter, under konstant bombardemang och ingen väg ut.

Bra dokumentär om ockupationen:


   
SvaraCitera

najs hejar på israel[blush]


   
SvaraCitera

Israel släpper nu flygblad i norra Gaza som informerar om att en markinvasion har påbörjats.


   
SvaraCitera

dazed:

Bra dokumentär om ockupationen:

Ockupation 101 - har den något att göra med fördrivningen av 700 000 palestinier, okt 1953? Styrkan som gjorde detta hette Enhet 101, nämligen.


   
SvaraCitera

passaro:

Ockupation 101 - har den något att göra med fördrivningen av 700 000 palestinier, okt 1953? Styrkan som gjorde detta hette Enhet 101, nämligen.

Mjo det ska väl vara lite dubbla betydelser, gripande får jag väl lov att kalla den. Var ett par år sedan jag såg den dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Frågan är om Israel kommer att agera efter den princip de gjort sedan Israels tillkomst. Hämnd, hämnd och åter hämnd; dvs palestinerna skickar iväg någon raket som träffar något taffligt mål och Israel drar på så mycket att de nästan skiter på sig och bombar skiten ur allt med toppmodern utrustning.

Över 100 raketer mot civila områden senaste veckan från Hamas.

Isreal ska tydligen ha varnat för detta de senaste dagarna. Något svenska tidningar verkar ha missat totalt, eller så läser jag dåligt.


   
SvaraCitera

dazed:

vi arbetslösa behöver lite action på CNN.

[love]

Jag blir så jävla arg, Israel är fan helt genomruttet.


   
SvaraCitera

De har själva blivit utsatta för övergrepp i tusentals år och nu gör de det själva, att alla måste tjänstgöra i militären är nog ett bra sätt att få folket som man vill, jag tror det är få saker som kan fucka upp en så mycket som militärslivet.

Att mer än hälften av alla som är klara med tjänstgöringen åker till Indien för att knarka bort alla deras skuldkänslor säger ändå en del.


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

Var är rödingajävel när man behöver honom?[sad]

[bigsmile]

Vad är det jag behövs till i tråden? [crazy]


   
SvaraCitera