Aviseringar
Rensa alla

Israel mördar 45 civilia skolbarn!


Ämnesstartare

Vad fan förväntar sig Israel ska hända när man låter folk svälta ihjäl på gatorna i Gaza? Om jag bott i Gaza skulle jag också slutit upp på den militanta sidan och mitt hat hade bara blivit större av att Israeler sen kom och dödade min familj och vänner. Varje reaktion har en motreaktion. Varje död människa föder 10 stycken till terrorister.


   
SvaraCitera

Hur ser fördelningen ut mellan civila offer bland Israeler och Palestinier?


   
SvaraCitera

Verkligen förvånad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltid tråkigt när jusst barn drabbas men det som gör mig så jävla irriterad är att det inte är ett ord om hur många skolbarn i Israel som har fått sätta livet till pga dessa jävla Palestiner till terrorister. Är deras liv värt mindre på något sätt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

asdor:

Man har mördat nu nästan 700 personer och över 160 barn!

[sad]


   
SvaraCitera

Sure det är totalt fucking horrible. Men varför tror du att Israeliska folket gör såhär utan att någonsin sluta med sitt jävla bullshit? jo för att folk reagerar hela tiden. Det är ju precis det dom vill. Ha uppmärksamhet. bli sedda. bli fruktade. Och dom lyckas ju. fan... jävla skitsnack hela tiden, fokusera på sverige när vi bor i sverige istället! så kanske dom skärper sig tillslut!


   
SvaraCitera

asdor:

Idag dödade Israel minst 45 skolbarn vid en attack direkt riktad mot en skola, ren jävla terror! Israel är en terrorstat som leds av en terroristregering. Man har mördat nu nästan 700 personer och över 160 barn!

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3561&a=870602

Kötthuvud. Ska du ge fakta så får du ge korrekt fakta. Det var en attack mot en skolbyggnad, ja. Skolan var dock stängd och bland annat Hamas-medlemmar hade barrikaderat sig inuti byggnaden.


   
SvaraCitera

Vänta bara, Turkiet ska in med sin militär snart och jag hoppas på ännu mer hjälp från andra muslimska länder, som t.ex. Marocko, Syrien, Tunisien, Egypten osvosv..


   
SvaraCitera

The_gunslinger:

Är deras liv värt mindre på något sätt?

It's less drama du vet. Det är mode att tycka synd om Palestina.

Sånna här filmer är dagliga händelser året runt i byar i södra Israel nära gränsen till Gaza


   
SvaraCitera

The_gunslinger:

Alltid tråkigt när jusst barn drabbas men det som gör mig så jävla irriterad är att det inte är ett ord om hur många skolbarn i Israel som har fått sätta livet till pga dessa jävla Palestiner till terrorister. Är deras liv värt mindre på något sätt?

Det där kan man säga att Israel också har orsakat. Vore det inte för försvarsattackerna hade palestinier varit nere i skiten för längelängesen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

It's less drama du vet. Det är mode att tycka synd om Palestina.

Ja exakt och det märks ju tydligt oftast vad det än rör sig. Alla ska tycka lika, hålla på samma sida etc..

Fast att tycka synd om Palestina..ja sjukt mode.


   
SvaraCitera

The_gunslinger:

Ja exakt och det märks ju tydligt oftast vad det än rör sig. Alla ska tycka lika, hålla på samma sida etc..

Fast att tycka synd om Palestina..ja sjukt mode.

Nej, eller så råkar det vara RÄTT UPPENBART vilken sida man ska stödja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sly fox:

Nej, eller så råkar det vara RÄTT UPPENBART vilken sida man ska stödja.

Tydligen inte.


   
SvaraCitera

Såfort en gränsövergång i Israel har stängts så blir det rabbalder på TV och oj oj vad synd det är om palestinierna. Men de dagliga raketattackerna mot Sderot nära gränsen till Gaza nämns aldrig på TV.

Jag tror att rekordet ligger på 3000 raketer på en dag, som sköts mot staden.


   
SvaraCitera

asdor:

helt jävla sjukt! Och varför är det alltid de som är höger som stödjer Israel just? Människor utan en riktig analys på världen tenderar att dra sig åt höger. M

Givetvis tycker jag inte att det är okej av israel att de går på civila mål med bomber. Båda sidor hanterar det uppenbarligen fel.

Det är som om hamas-sympatisörer förväntar sig att Israelerna ska vara smartare och mer klarsynta än palestinierna. Du pratar om att Israel borde fatta att de spär på hatet mot israel när de sätter upp en mot-offensiv, men du nämner inte att Hamas petar på tigern när de skjuter raketer. Du nämner inte heller att Hamas faktist har folkligt stöd i palestina och är demokratiskt valda.

Faktum är ju att de skriver på vapenvilor hela tiden, och hela tiden bryter hamas mot dessa vapenvilor. Det är fullständigt galet.


   
SvaraCitera