Aviseringar
Rensa alla

Israel?


NUJÄVLARR:

Blade Runner: De har ärligt* vunnit landet i krig**.
* Roflmfao.
** Det är inget krig.

Israel låg i en tid i krig mot hela arabvärlden och vann, läs på om du vill att folk ska respektera din åsikt.


   
SvaraCitera

sincan:

Vad har satanisterna gjort/sagt?

Men far ju tanka pa att det ar det enligt bibeln forlovade landet det handlar om. Det finns extremt starka religosa, till och med occulta intressen bakom Isrealkonflikten. Det gar i samma anda som ockupationen av Babylon och Sumeria och om ni tror att Amerika eller Storbritannien planerar att lamna omradet inom en snar framtid sa borde ni byta morgontidning.


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

Fast iofs så säger Gud att det är Judarnas förlovade land där? och att det är de som ska bo där? [sad]
Men palistinierna som hade bott där jätte länge nu borde väll ändå bli ganska sura? [sad]

Gud skiter i judarna dem dödade hans son de därför hitler fanns.
Judar är dem som inte tror på jesus var god och dödade honom. Kristna är de som en gång var judar men som lyssnade på gud.

De är fasen inte Guds folk längre.


   
SvaraCitera

cannabis:

Gud skiter i judarna dem dödade hans son de därför hitler fanns.
Judar är dem som inte tror på jesus var god och dödade honom. Kristna är de som en gång var judar men som lyssnade på gud.

De är fasen inte Guds folk längre.

Du ar ju helt dum i huvudet. Jag antar att du har hittat pa allt det dar sjalv. Jesus sager t.ex att hans far inte ar gud(arna) i det gamla testamentet (sen finns det ju aven judar som accepterar Joshua/Jesus som guds son och messias.)
Vada "darfor Hitler fanns." Ga och hang dig.. Hitlers mal nummer ett var aterupprattandet av den ariska rasen som han ansag hade overlagsna egenskaper i form av prekognition. Jesus betydde verkligen inte mycket for det tredje riket dar man istallet tillbedde den ariska rasen.


   
SvaraCitera

Midnight Creeper:

Jag antar att du har hittat pa allt det dar sjalv

Men Daaaaaaaah!


   
SvaraCitera

cannabis:

Men Daaaaaaaah!

öhh ge mig en snus din jävla jude


   
SvaraCitera

Midnight Creeper:

Jesus betydde verkligen inte mycket

Tror du på Gud? Är du kristen ? Läser du bibeln ?


   
SvaraCitera

cannabis:

Tror du på Gud? Är du kristen ? Läser du bibeln ?

Jag anser att det finns ett stort varde i att studera egentligen alla religoner (sa man iallafall vet vad man pratar om) men arligt talat ar jag mer intresserad av metafysik.


   
SvaraCitera

Midnight Creeper:

Jag anser att det finns ett stort varde i att studera egentligen alla religoner (sa man iallafall vet vad man pratar om) men arligt talat ar jag mer intresserad av metafysik.

Du kan skriva öhh ge mig en snus din jävla jude. men annars använder du aldrig ÅÄÖ . Vilket får mig att inte ta dig på allvar. Gun älskar inte Judar mer än något annat folk de är GT som säger de möjligtvis men nu är de NT du vet som gäller . De finns personer som tror sig va på israels sida för något med gud att göra men jag vet att han inte är de.
Läser du igenom bibeln så förstår du nog bibeln inte platsar in att stödja Israel.


   
SvaraCitera

cannabis:

Judar är dem som inte tror på jesus var god och dödade honom.

*Host* Romarna dödade Jesus. Det finns verkligen ingen anledning till att tro att det romerska styret i regionen avrättade Jesus ändast för att judar bad om det, som vissa då felaktigt tror. Jesus var (i deras ögon) en upprorsmakare som samlade kring sig en religös rörelse. Som predikade mot den romerska översittarheten och var därav ett hot mot Romariket. En snabb avrättning vad deras lösning på det mesta och så troligen även i denna situation.

Det var sagt att i och med messias ankomst skulle det bli fred i världen, paradiset skulle vara öppet för alla och blablabla. När Jesus kom utförde han under för endast den lokala befolkningen. Och lämnade världen med inte mycket annat än ett löfte att underkastar du dig gud genom Jesus, då kommer du in i paradiset. Tror du på annan tro eller är du född i någon mindre by i bortre mongoliet där kristendomen inte existerar. Då skall du för evigt brinna i helvetet. Han uppföljde inte något av de löften som gud hade givit och de som inte trodde på honom var de som inte såg hans underverk, eftersom han vid ett flertal gånger vägrade att ge judarna täcken på vem han var.
Skulle en man med skägg komma fram till mig idag och säga "jag är messias men jag tänker inte visa det för dig för du måset tro mig först". Då skulle jag få svårt att acceptera hans påstående.

Sedan kan det sägas till judarnas försvar att allt som skedde var förutspått och förutbestämt av gud. Det var hans "plan" att Jesus skulle dö på korset för att kunna ta på sig människans alla synder. Hade judarna reagerat annorlunda hade de gått emot guds vilja och hela planen hade gått i bitar.


   
SvaraCitera

Templar:

eller är du född i någon mindre by i bortre mongoliet där kristendomen inte existerar. Då skall du för evigt brinna i helvetet.

Då har dem andra helt andra förhållanden och får på ett annat sätt vissa dem är värda himmlen och gud. De kan tex gälla att dem måste försöka vara goda personer. Men att neka Jesus är en annan sak en att inte känna till honom.


   
SvaraCitera

Fuck, vart utloggad. Var tvungen att jobba lite.

cannabis:

Du kan skriva öhh ge mig en snus din jävla jude. men annars använder du aldrig ÅÄÖ . Vilket får mig att inte ta dig på allvar

Oh wow.. Jag sitter pa jobbet i London sa jag har i stort sett vant av mig vid ä å ö (Maste anvanda alt + sifferkombinationer.)

Men vad fan har det med saken att gora..

cannabis:

Gun älskar inte Judar mer än något annat folk de är GT som säger de möjligtvis men nu är de NT du vet som gäller

Det ar ju en text ifran GT som judar hanvisar till nar de havdar agandeskap till Isreal. Gud ger landet Isreal till Abrahams son Isaac och hans efterfoljare. (Nu ingick ju inte Vastbanken men det ar val ingen som bryr sig.) En stor del av konflikten beror alltsa pa en text i GT. Din losning pa det ar att havda att det nu ar det nya testamentet som galler?

Inte for att jag ar nagon slags expert pa bibeln men utan att kolla nagra kallor sa star det val aven i uppenbarelseboken att landet Isreal ska ateruppsta kort innan teh judgement day.

cannabis:

De finns personer som tror sig va på israels sida för något med gud att göra men jag vet att han inte är de.
Läser du igenom bibeln så förstår du nog bibeln inte platsar in att stödja Israel.

Alltsa jag vet inte. Varldens mest fundamentaliskt religosa land USA verkar ju vara ganska sakra pa sin sak. Men skamt asido. klart judejavlen ska ha en glass och en serietidning.

Also, JEWS DID 9/11


   
SvaraCitera

Midnight Creeper:

Alltsa jag vet inte. Varldens mest fundamentaliskt religosa land USA verkar ju vara ganska sakra pa sin sak. Men skamt asido. klart judejavlen ska ha en glass och en serietidning.

Usa lever lite i sin egna värld.

Men du har säkert mycket rätt i de du säger men saken döda i antal 39 israeliter och och ca 2000 palestinier Inte något som gud stödjer.

Image


   
SvaraCitera

cannabis:

Usa lever lite i sin egna värld.

Men du har säkert mycket rätt i de du säger men saken döda i antal 39 israeliter och och ca 2000 palestinier Inte något som gud stödjer.

Usa vet precis vad dom gor.

Jag haller helt med. Men uttala dig helst inte om sakfragor om du inte vet vad de handlar om. Jag tycker att media forvranger och forvanskar tillrackligt mycket som det ar.


   
SvaraCitera

Midnight Creeper:

ag tycker att media forvranger och forvanskar tillrackligt mycket som det ar.

Precis kan förövrigt säga om du inte förstod så är ganska mycket av de jag sa var oseriöst.


   
SvaraCitera