Aviseringar
Rensa alla

Israeliska byar nära Gaza utstår dagligen raket och mortarattacker


Ämnesstartare

Kan man verkligen klandra Israel att de har fått nog av palestinska raketer som dagligen i flera år har skickats in över byar nära gränsen till Gaza? Utan att ha något som helst mål skjuter de in raketer och mortars mot städer. De kan träffa en israelisk soldat, visst, men de kan lika gärna och träffar i 99% av fallen civil mark/hus/människor.

Många byar har installerat larm som ljuder när det är raketer på ingående. Barn får lära sig var de ska springa när larmen går igång. Det är inte som här i Sverige där vi lär oss OM det kan börja brinna. Här lär sig skolbarnen vad de ska göra NÄR det händer.

I staden Sderot i södra Israel har det skickats ner raketer varje dag förrutom när det varit officiellt vapenvila.

En dag susade det ner hela 3000 raketer över stan!


   
Citera
Ämnesstartare

Du hittade några klipp på youtube och du tror att det här är vad som har skett mest i kriget?

Ska jag länka några klipp jag med?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Freden kommer när antingen Israel eller arabvärlden är eliminerad. :S:S:S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sly fox:

Du hittade några klipp

Några klipp? Varsågod min vän, sök så får du själv se hur många klipp där finns.

Du kan ju för övrigt titta inledningen i den sista filmen. Där ser du vad Hamas står för!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

Några klipp? Varsågod min vän, sök så får du själv se hur många klipp där finns.

Du kan ju för övrigt titta inledningen i den sista filmen. Där ser du vad Hamas står för!

Läs på lite mer och sluta begränsa dig till ett perspektiv, du kommer inte långt med det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fast att bosätta civila judar i utvidgade områden är ioförsig en bra strategi, då finns det en chans att palestinierna låter bli att angripa dessa områden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sly fox:

Läs på lite mer och sluta begränsa dig till ett perspektiv, du kommer inte långt med det.

Säger exakt samma till dig. Du är en subjektiv palestin. Det är ju uppenbart!

Men se ändå filmen, om du inte tror på mig vad Hamas står för.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

Säger exakt samma till dig. Du är en subjektiv palestin. Det är ju uppenbart!

Nej, jag är en medveten och open minded palestinier. Jag sympatiserar lika mycket med det civila folket från båda sidorna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sly fox:

Nej, jag är en medveten och open minded palestinier. Jag sympatiserar lika mycket med det civila folket från båda sidorna.

Dåså.. då kan vi vara överens om att det är bådas fel. Våld spär på mer våld.. Det jag stör mig på är att alla enbart skyller Israel och "judarna" för konflikten. FN sket i landet efter att de skapat det.. hela världen är skyldig till detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

Dåså.. då kan vi vara överens om att det är bådas fel. Det jag stör mig på är att alla enbart skyller israel och "judarna" för konflikten. FN sket i landet efter att de skapat det.. hela världen är skyldig till detta.

A, men Palestina som redan var ett fattigt land innan var inte skyldiga judarna detta. Så peace.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sly fox:

A, men Palestina som redan var ett fattigt land innan var inte skyldiga judarna detta. Så peace.

Vad snackar du om?[zzz] Är det nu din subjektism som smyger sig på igen?


   
SvaraCitera

Kacki:

En dag susade det ner hela 3000 raketer över stan!

Fel! Eller så ska jag ha en källa. Det brukar dyka ner en 2-5 raketer varje dag, inte mer. Nu under kriget ca 30 per dag.

Jävla lögnare är vad ni sionister är!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

asdor:

Fel! Eller så ska jag ha en källa. Det brukar dyka ner en 2-5 raketer varje dag, inte mer. Nu under kriget ca 30 per dag.

Jävla lögnare är vad ni sionister är!

Läs vad jag skrev jävla analfabet. EN dag (dvs rekorddagen) kom 3000 raketer ner.

2-5 dödliga raketer per dag mot civila och skolbarn i flera år är tillräckligt för att Israel ska få göra slut på Hamas.

Stick, vidriga antisemit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sly fox:

äs på lite mer och sluta begränsa dig till ett perspektiv, du kommer inte långt med det.

Första gången jag läser denna mening ur en diskussion kring denna konflikt. jag ger dig stående ovationer för detta. betyder att någon med vett faktiskt diskuterar frågan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

asdor:

Jävla lögnare är vad ni sionister är!

Lögner kommer från båda håll, det kallas propaganda.
och det är så man skapar opinion .


   
SvaraCitera