Aviseringar
Rensa alla

Israeliska byar nära Gaza utstår dagligen raket och mortarattacker


Ämnesstartare

Kacki:

antisemit.

ta det lungt med det ordet när det diskuteras om just detta. Så fort kritik av Israel kommer upp så kommer detta ordet flygandes.

Man SKALL kunna kritisera Israel utan att bli kallad för antisemit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

Stick, vidriga antisemit.

Antisemitism och antisionism är helt olika saker, kan du inte förstå det har du inget i en israelpolitisk debatt att göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Man SKALL kunna kritisera Israel utan att bli kallad för antisemit.

Intressant inte sant, men vad jag vet så innefattar det semitiska folkslaget även araberna. så användningen av antisemit i det här fallet blir mycket märklig. är fullt medveten om att det främst förknippas med det judiska folket.


   
SvaraCitera

asdor:

Det brukar dyka ner en 2-5 raketer varje dag, inte mer. Nu under kriget ca 30 per dag.

Och det är något att helt skita i anser du eller? 2-5 raketer är väl ingen fara?

asdor:

Jävla lögnare är vad ni sionister är!

Haha ska kommma från en kommunist.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rätt åt dem, de är 170 år [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

Kan man verkligen klandra Israel att de har fått nog av palestinska raketer som dagligen i flera år har skickats in över byar nära gränsen till Gaza?

Visst är det hemskt att någon israel på miljonen dör varje år till följd av raketattacker, men det är ju faktiskt ingenting mot hur palestinierna har det. De har inte mycket till skyddsrum, de har inga larm som varnar, de har knappt någon ekonomi ö.h.t. och de är berövade de mänskliga rättigheterna.

Så ja, man kan faktiskt förvänta sig mycket mer av Israel. Det finns ingen legitim ursäkt till hur de beter sig.

Kacki:

I staden Sderot i södra Israel har det skickats ner raketer varje dag förrutom när det varit officiellt vapenvila.

Sderot som för övrigt är palestinskt område som berövats dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Man SKALL kunna kritisera Israel utan att bli kallad för antisemit.

NYSON_IS_BACK:

Antisemitism och antisionism är helt olika saker

Han är antisemit, punkt slut. Och jag är ju sionist enligt honom, tydligen!

Och Nyson, vad bidrar du själv med i debatten? Ingenting.. kila iväg med ditt "M" någon annanstans då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spartakus:

Sderot som för övrigt är palestinskt område som berövats dem.

Hela Israel är väl palestinskt område den sorten som är pro-palestina?

Spartakus:

Visst är det hemskt att någon israel på miljonen dör varje år till följd av raketattacker, men det är ju faktiskt ingenting mot hur palestinierna har det.

Hat föder hat.. dagens generation går inte att beskylla för vad som hände för 60 år sedan. "Vem som började och blablabla...." Hatet går i arv. Detta har jag skrivit hur många gånger som helst men ingen verkar vilja möta faktan.

För övrigt behövs inga larm i Gaza. Israel skjuter inte raketer dagligen utan anledning mot Gaza.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

Han är antisemit, punkt slut.

Här har vi den gemene Israel-förespråkaren. Så fort kritik av Israel kommer upp så är man antisemit.[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Här har vi den gemene Israel-förespråkaren. Så fort kritik av Israel kommer upp så är man antisemit.[rolleyes]

Och så fort man utfärdar kritik mot Palestina och Hamas så är man sionist som förespråkar "terrorism".[rolleyes] Ta en titt på filmerna Passaro, och sluta vara så trångsynt om att det är en sidas fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

hela världen är skyldig till detta.

Haha kom igen, gräv ner dig. Ingen är skyldig Israel ett skit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

Och så fort man utfärdar kritik mot Palestina och Hamas så är man sionist som förespråkar "terrorism".[rolleyes]

Nej. Det förekommer inte lika ofta som att bli anklagad för antisemit. och så är det ute i världen också.

Om en jude kritiserar Israel så blir han en 'självhatande jude'. jag menar, vad fan är det? Ingen annan har fått en sådan benämning på sig.

Det är nog du som är den mer trångsynte här. Med tanke på allt du sagt.
Jag har inte ens yttrat orden att det är enbart en sidas fel. För om man anser det så är man en idiot av rang.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så länge båda parter försöker få sin vilja igenom medelst våld så kommer ingenting någonsin att lösas, aka båda parter suger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

Han är antisemit

han behover inte ens vara antisionist for att han kritiserar israels agerande da det vad jag vet innebar att man ar mot en judisk stat vilket man inte behover vara for att kritisera staten israels agerande.

an mindre antisemit


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mumble:

Haha kom igen, gräv ner dig. Ingen är skyldig Israel ett skit.

Först är vi för att staten ska bildas. Sen har vi bara tittat på när saker och ting har blivit värre och värre? Vi är lika skyldiga här som vi var när folkmordet i Rwanda skedde utan att vi gjorde ett skit.

passaro:

Det är nog du som är den mer trångsynte här. Med tanke på allt du sagt.
Jag har inte ens yttrat orden att det är enbart en sidas fel. För om man anser det så är man en idiot av rang.

För det första, varför går du på mig när jag kallar honom antisemit med tanke på att han kallade mig för sionist? Är inte han lika mycket antisemit som jag är sionist? Eller det är värre att bli kallad för antisemit? Du är så grymt partisk, subjektiv och trångsynt så jag vet inte vad... att du inte märker och inser det själv är ju skrämmande!

I denna tråden nej Passaro. Jag är inte dummare än att jag vet vad du står för. Du kan försöka snacka bort att du inte sagt det i denna tråden. Men det är bara att lägga ner...

För övrigt är denna tråden skapad för att visa allt från en annan sida. Tidningar och nyheterna visar det bara från en sida. Inte så konstigt att folk tycker synd om Palestina och anser att Israel är monster. Men det är dessa personerna som är trångsynta.

Viljans Triumf:

Så länge båda parter försöker få sin vilja igenom medelst våld så kommer ingenting någonsin att lösas, aka båda parter suger.

Äntligen en vettig människa. [y]


   
SvaraCitera