Aviseringar
Rensa alla

Istället för att....


Ämnesstartare

Istället för att vända mig till ett internetforum för att prata ut om mina problem då jag ännu en gång ramlat ner i relationstrasselhålet. Så tänkte jag fråga er om något.

Tror ni att det någonsin kommer lösa sig för vissa människor? Alltså att alla är menade för någon speciell och att alla till slut kan hitta någon och leva lyckliga i alla sina dagar. För ska jag var ärlig så är det inte åt det hållet det verkar gå för mig...

Och till er som är lite äldre och lyckliga!
Ge mig hoppet åter och berätta om er misslyckade barndom och hur det sedan vände. Hur allt bara föll på plats när ni började på den där nya reklambyrån eller hur helt plötsligt en Karin började flörta med er i Cafeterian.

OPS. (Min egna blandning av obs och ps. Fyndigt va?[smile]) Vill inte höra något av er som varit lyckliga kära och förälskade sedan ni var 13... Eller så är det bara jag som är fördomsfull nu.

OPSS. Alla får svara, menade inte att stänga ute någon. Förlåt.

Yours sicerely
niven


   
Citera
Ämnesstartare

Man måste ta tag i sitt eget liv och kan inte förlita sig på att andra får saker att hända som göra allting bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Man måste ta tag i sitt eget liv och kan inte förlita sig på att andra får saker att hända som göra allting bra.

Skulle man kunna koppla det till att man aldrig ska vänta till att "den andra" ska ta första steget?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror att försöker man inte så finns inte chansen att det kan bli bättre. Men det enda man kan göra är att tro och hoppas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

niven:

Skulle man kunna koppla det till att man aldrig ska vänta till att "den andra" ska ta första steget?

Gäller väl allt här i livet. Man ska inte sitta och vänta på att andra ska sitta och fixa ens liv utan måste försöka själv.


   
SvaraCitera

Nej jag tror inte det bara kommer lösa sig för alla. Men jag tror att vi alla kommer få våra chanser att försöka lösa det i alla fall. Vissa perioder i livet kanske de kommer mer sällan men förr eller senare kommer de. Det är jag rätt säker på!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men är det ingen som har en fin berättelse om hur han/hon gick från ensam och olycklig till att bli älskad och kärlek???[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej

livet är ingen saga


   
SvaraCitera

Skitty:

nej

livet är ingen saga

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är lite äldre men inte det minsta lycklig, trots att den större delen av min vuxna tid varit marginellt bättre än min barndom.


   
SvaraCitera