Aviseringar
Rensa alla

iTunes i Ubuntu 9.10


Ämnesstartare

Jag har precis installerat Ubuntu 9.10 på en av husets datorer och är hänförd av dess skönhet. Det finns dock en sak som hindrar mig från att även ominstallera min dator... Jag måste kunna köra iTunes då jag är ägare av en iPod Touch 2G.
Wine kraschar när jag försöker installera iTunes (för stort?) men jag vill så gärna få det att fungera. Är det någon som kan tipsa om hur man kan göra?

Erik


   
Citera

wine kraschar alltid, fattar det inte. [bigsmile]


   
SvaraCitera

vill veta samma sak, alltså. [blush]


   
SvaraCitera

min pappa har alltid ubuntuburkar hemma hos sig


   
SvaraCitera

ClMough:

iPod Touch 2G

Det finns andra sätt att synka din musik med Linux än med iTunes 🙂

Läs detta: http://www.linuxjournal.com/article/9266


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Det finns andra sätt att synka din musik med Linux än med iTunes 🙂

iPod Touch är mer än musik. Den har program, webbläsare, etc. etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

iPod Touch är mer än musik. Den har program, webbläsare, etc. etc.

Exakt. Det finns program (tror t.ex. songbird funkar) som stödjer iPod. MEN när det kommer till iTouch/iPhone så är det en annan sak. Det är en annan kyrptering och det är, som Hampie säger, mycket mer än bara musik.


   
SvaraCitera

Hampie:

iPod Touch är mer än musik. Den har program, webbläsare, etc. etc.

Man kan koppla upp sig mot Appstore via Wifi annars. Behöver inte gå genom datorn. Musiken är väl det ända som behöver gå via datorn.

ClMough:

Det är en annan kyrptering

Just musiken är busenkelt att synkronisera utan iTunes. Jag använder själv bara iTunes när jag skall uppdatera min iPhones mjukvara.


   
SvaraCitera

ClMough:

Är det någon som kan tipsa om hur man kan göra?

Rythmbox har iPodstöd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Man kan koppla upp sig mot Appstore via Wifi annars. Behöver inte gå genom datorn. Musiken är väl det ända som behöver gå via datorn.

Det som behöver synkroniseras är:
Musik
Filmer
Bilder
Uppdateringar
Program
Kontakter
Mail

De tre sista går att uppdatera via wi-fi, men de andra är lite värre...

Buddah:

Jag använder själv bara iTunes när jag skall uppdatera min iPhones mjukvara.

Men det skulle betyda att jag är tvungen att ha en _liiiiten_ windows-partition kvar på datorn och i den _bara_ köra iTunes. Då är det ju skit samma eftersom jag kan sköta allt i iTunes på den partitionen. Problemet är bara att jag inte vill behöva ha en 10 GB (minst?) stor partition för _ett_ program .


   
SvaraCitera

ClMough:

De tre sista går att uppdatera via wi-fi, men de andra är lite värre...

Säger återigen att Musik (samt även film och bilder) går utmärkt att synkronisera utan iTunes. Jag gör det själv utan iTunes. Det enda problemet jag kan se är uppdateringar för iPodens Operativsystem, men det skulle man kunna göra på en annan dator ;d Kanske ej så smidigt dock.

ClMough:

Problemet är bara att jag inte vill behöva ha en 10 GB (minst?) stor partition för _ett_ program .

Ser ditt dilemma där, för mig är det inget problem då jag använder Windows själv. Men jag skulle gjort som så att jag helt enkelt bara använde en annan dator när jag behövde uppdatera min mjukvara i enheten, om jag körde Linux dvs.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera