Aviseringar
Rensa alla

J. Åkesson: "Jonas Gardells billiga böghumor"


Ämnesstartare

Åkesson beskriver sig i texten som ”tämligen tolerant”, men tillägger att han inte ”någonsin kommer att förstå mig på homosexuell kärlek”, uppger Expressen.

Partiledaren upplyser även om att han inte uppskattar ”Jonas Gardells billiga böghumor”, samt skriver att denne, om Åkesson hade varit homosexuell, hade ”hållit mig kvar i den berömda garderoben livet ut”.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/hbt-text-stroks-ur-akessons-bok_8749290.svd

Flera högt uppsatta sverigedemokrater har genom åren uttryckt sig starkt negativt om hbt-personer. Bland annat har partisekreteraren Björn Söder liknat homosexualitet med tidelag och pedofili. Den förre chefredaktören för SD-Kuriren Tommy Hansson har kallat Pridefestivalen för "den aidsdoftande Shamefestivalen".
http://www.expressen.se/nyheter/expressen-avslojar/jag-minns-inte-i-detalj-varfor-detta-skrevs/

Sverigedemokraterna är det riksdagsparti med flest skandaler och man har inom partiet nolltolerans mot rasism och behöver ofta "rensa upp i leden". Exempelvis är SD det enda partiet med uttalad policy om förbud mot naziuniformer på partimötena. Trots väldigt många försök från partiledningen att göra SD rumsrent så fortsätter skandalerna, denna gången från partiledaren själv.

Tidigare har trenden varit att SD har varit immuna mot skandaler på det sättet att trots alla skandaler har partiet fått fler och fler sympatisörer i opinionsundersökningar men nu är det självaste partiledaren själv, han som varit drivande för nolltoleransen inom partiet. Tror ni att detta kommer att påverka partiet eller påverkar det din uppfattning av partiet? Hur reagerar homosexuella på saken? Hur reagerar ni Sverigedemokrater på saken? Andra reflektioner?


   
Citera
Ämnesstartare

FÖRST


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

han är en illusion han har feeel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aidsdoftande shamefestival ahahahaha, tkr mer att SDs partimöten borde heta det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag kan inte ha lägre uppfattning om partiet än jag redan har, så det är som att gräva i en redan alltför djup brunn. Jag har emellertid ungefär lika låg uppfattning om deras väljare, så tror inte detta kommer påverka dem negativt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det tragiska är att väljarna vet vilka tankar och åsikter som dessa partiledare och partimedlemmar har, men ändå sympatiserar dom med SD :/.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

åkessons uttalande var mest klumpigt och otajmat, tommy verkar legit vider dock


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

 de står i hans bok, de är inte nåt expressen hittar på, som du vill få det att låta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gardell kallar sig själv för bög och "böghumor" har en renare klang än vad "homosexualitetshumor" har. Har varit bra trött länge på hur man hakar upp sig på petitesser, svensk media är expert på detta. Man fokuserar avsevärt mycket mer på hur folk formulerar sig än vad folk egentligen tycker. Formulerar du dig snyggt kommer du undan oavsett hur illaluktande dina idéer är.

Min uppfattning om åkesson är mycket stor, större än någon annan politiker i riksdagen. Han förespråkar helt klart sunda värderingar. Om homosexuella tar illa upp vet jag inte. HBT-rörelsen som även är den mest kränkta gruppen denna jorden skådat lär väl bli upprörda dock. Frågan är vad gardell själv säger. Han är komiker och intelligent, låt oss se om han kan ta kritiken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Untouchable: Tror ni att detta kommer att påverka partiet eller påverkar det din uppfattning av partiet?

Troligtvis inte. Att SD drivs av intolerans är defintiivt ingen nyhet.


   
SvaraCitera
mynona

Untouchable: Tror ni att detta kommer att påverka partiet eller påverkar det din uppfattning av partiet?

Sd är ett missnöjesparti och dess väljare röstar på sd till stor del som protest mot andra partier, därför har skandaler inte samma effekt på just sd som på övriga partier, därför kommer denna skandal inte påverka deras väljare mer än andra. Det förändrar inte min uppfattning om partiet, jag är inte förvånad över att det är så, även om det förstås alltid är obehagligt att höra företrädarna för ett riksdagsparti säga sådant öppet


   
SvaraCitera

Vehnk: Han förespråkar helt klart sunda värderingar.

va är du ett troll?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mn123456789:
 de står i hans bok, de är inte nåt expressen hittar på, som du vill få det att låta

Är detta riktat mot mig?


   
SvaraCitera
it'sme

Anura:
det tragiska är att väljarna vet vilka tankar och åsikter som dessa partiledare och partimedlemmar har, men ändå sympatiserar dom med SD :/.

Det tragiska är alla dessa ungdomar som verkligen tror på SD -_-


   
SvaraCitera