Aviseringar
Rensa alla

J-rock


Papper:

^

Du kan väl japanska?


   
SvaraCitera
Papper

isola:

Du kan väl japanska?

Nä, kunde flytande när jag gick på dagis i Japan men nu har det försvunnit. Kan bara förstå en del men inte prata.

Hur visste du det förresten?


   
SvaraCitera

Papper:

Hur visste du det förresten?

Såg i någon tråd att du eller någon annan skrev att du var japan. [blush]

Du pratar ej japanska med dina föräldrar heller?


   
SvaraCitera
Papper

isola:

Såg i någon tråd att du eller någon annan skrev att du var japan. [blush]

Noes, det har kommit ut. ^^

isola:

Du pratar ej japanska med dina föräldrar heller?

Nä, det var pappa som slutade prata japanska med oss.


   
SvaraCitera

Nej, inte direkt. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xNyappy:

Är det någon annan som lyssnar på j-ROCK, och i så fall, vad är det som du tycker är så underbart med j-ROCK, vilka band lyssnar du mest på och vilken är din favoritlåt?

Ja jag lyssnar på j-rock, började lyssna på det när jag hörde en låt med x-japan nån gång 97-98. Vad som är bra med det, hmm, det är väl hela konceptet. Bästa banden, hmm.. svårt, men jag gillar The Candy Spooky Theater, Alice Nine, Phantasmagoria, Cali Gari, Deathgaze, Devil Kitty, Mix Speakers Inc, Lucifer Luscious Violenoue, Zi:Kill och Merry.


   
SvaraCitera

Jag lyssnade skitmycket på J-Rock för några år sedan, sanningen att säga lyssnade jag bara på japansk musik och förkastade allt annat. Heh. Men nu blir det inte så mycket, har fortfarande mycket japanskt på spellistan men långt ifrån enbart japanskt. Favoritband jag haft genom åren är Malice Mizer, DOREMIdan, miyavi, Himitsu Kessha CODOMO A, metronome, Babylon bland annat. Lyssnar på dem fortfarande i viss mån. Hela min fysiska skivsamling från mitt förflutna som materialist är typ på japanska!

Just nu är mina favoritlåtar openings till anime båda två men det borde räknas, en är Hiroko Suzuki med "Bara wa utsukushiku chiru" från Versailles no Bara (Lady Oscar som den hette när den gavs ut i Sverige).. Lareine har gjort en version också som är bra men jag gillar originalet mest. Och Kouji Makaino - "Konya wa Hurricane" från Bubblegum Crisis, riktig snygg 80-talsdänga!


   
SvaraCitera

Va fan är J-Rock[confused][shake]?


   
SvaraCitera