Aviseringar
Rensa alla

Jaaag


Ämnesstartare

sweetOrange:

Men jag kanske tolkar det fel.

Hur tolkar du det som?

Marona:

terapi eller någonting kanske?

Kan man få bort sina 'tankar' på det sättet?

sad_gurl:

[shake]

Vad är det?


   
SvaraCitera

Srbija:

Hur tolkar du det som?

Att du ser dig andra överlägsen tolkar jag mer som att du har bra självförtroende och ser dig bättre än andra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kanske kan börja umgås med de människorna du har fördomar mot eller är rasistisk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sweetOrange:

Att du ser dig andra överlägsen tolkar jag mer som att du har bra självförtroende och ser dig bättre än andra.

Jag menade att jag ser ett högre värde i mig själv än den svenske personen ifråga eftersom att jag är jugoslav.

emery:

Du kanske kan börja umgås med de människorna du har fördomar mot eller är rasistisk.

Men det går inte .. Det går till viss del, men sedan tar det stopp.


   
SvaraCitera

Srbija:

Kan man få bort sina 'tankar' på det sättet?

Nja, tänker att du kanske, liksom jag själv, har gått igenom saker och upplevt saker som du kanske inte ens minns själv som du har lett till att du känner som du gör. En psykolog botar inte, men de kan få en att ta reda på saker om sig själv och hjälpa en till att förändra.
Jag tror det är väldigt svårt att försöka att få bort tankarna på egen hand bara, liksom att försöka tänka bort dem. Men ja, du kanske kan försöka att umgås med de du har svårt för och bilda nya uppfattningar, dock inget som har fungerat för mig då jag bara koncentrerar mig på det jag tycker är negativt och spär vidare på fördomarna.

Nej fan vad jag babblar. Lycka till iaf, eller nått.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Srbija:

jag är en rasist

Srbija:

Okej, då vet jag att du är korkad.

lol and the kriget i Jugoslavien fortsätter här i Sverige [bigcheers].

Ne men till din fråga, va social gå ut och träffa folk, då förstår du att alla från långtbortistan är inte korkade. Och att korkade finns i alla samhällen.


   
SvaraCitera

Srbija:

Vad är det?

du bedömer mig som korkad för att jag kommer från bosnien? låter lite rasistiskt faktiskt


   
SvaraCitera

Srbija:

eftersom att jag är jugoslav.

ah! då är jag med.
Men bara det att du erkänt, att du känner att det är fel att tycka så, är ett steg. Sedan håller jag med Marona; att en sorts terapi eller annan samtalsversion kanske hjälper?
Det gäller väl att hitta anledningen till varför du ogillar svensken och det går inte alltid bra om man väljer alternativet som emery föreslog. Då kan agget faktiskt bli större.


   
SvaraCitera

sad_gurl:

låter lite rasistiskt faktiskt

vad är det vi snackar om?


   
SvaraCitera

sweetOrange:

vad är det vi snackar om?

att hon är rasist, men trodde hon ville ändra på det [shake]


   
SvaraCitera

sweetOrange:

vad är det vi snackar om?

Ni snackar om 2 personer som vill starta krig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marona:

som du kanske inte ens minns själv som du har lett till att du känner som du gör.

Jag är redan medveten om orsaken.

Marona:

Text

Tack för dina svar

Bajwa:

Ne men till din fråga, va social gå ut och träffa folk, då förstår du att alla från långtbortistan är inte korkade. Och att korkade finns i alla samhällen.

Det var inte så jag menade.

sad_gurl:

du bedömer mig som korkad för att jag kommer från bosnien?

Nej, jag antog att du var korkad eftersom att du är jugoslav men inte var medveten om det jag skrev sedan förut.
Använder du bara ditt sunda förnuft så kommer du att se hur långt det kommer att föra dig.

sad_gurl:

låter lite rasistiskt faktiskt

Även om det hade varit så som du trott att jag menade, så skulle det ändå inte ha varit rasistiskt.

sweetOrange:

Text

Jag ska testa det alternativet, tack för ditt svar.

sad_gurl:

att hon är rasist, men trodde hon ville ändra på det [shake]

Nej, jag klarar bara inte av korkade människor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zebzyn:

Ni snackar om 2 personer som vill starta krig.

Det är verkligen därför det står 'Jugoslavija' och inte 'Velika Srbija'.


   
SvaraCitera

Srbija:

Nej, jag antog att du var korkad eftersom att du är jugoslav men inte var medveten om det jag skrev sedan förut.
Använder du bara ditt sunda förnuft så kommer du att se hur långt det kommer att föra dig.

inte mitt fel att mina föräldrar inte lärt mig något om vår historia [tired]

Srbija:

Även om det hade varit så som du trott att jag menade, så skulle det ändå inte ha varit rasistiskt.

joho du

Srbija:

Nej, jag klarar bara inte av korkade människor.

jag klarar inte av rasister!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sad_gurl:

inte mitt fel att mina föräldrar inte lärt mig något om vår historia [tired]

Det gör inte mina heller, det är därför jag självmant väljer att läsa om den.

sad_gurl:

joho du

Utveckla.

sad_gurl:

jag klarar inte av rasister!

Fördomar är grunden till rasism, du kanske är på väg att bli en du själv, om du inte redan är en?


   
SvaraCitera