Aviseringar
Rensa alla

Jackpott för mig? (Läs innan ni svarar!)


Ämnesstartare

Efter att ha snackat med en tjej som går socionom programmet i Östersund, så gav det mig ett hopp om att jag själv ska hamna där [smile]

Ville studera till socionom när jag gick i 3.an, men detta krossade min SYO ganska snabbt [n]

Men efter att ha hört hur lätt det är att komma in, även med kassa betyg, så kände jag bara "det är värt att testa om man kommer in" [y]

Tror att 13-16p är det antalet poäng man brukar behöva för att komma in, men i Östersund har tydligen folk som haft 10p kommit in, även en som var på 74.e plats på reservlistan kom in. Jag själv har 10,6p, vilket är extremt kasst för att vara mig [sad] but that's life.

Jag tänker inte plugga upp mina betyg på komvux eller göra högskoleprovet (skulle nog faila hårt på båda)

Men till frågan, tror ni att jag lyckas komma in?
Om inte, varför tror ni det? [crazy]

Kan p.g.a tankarna ang nästa höst, då jag tänkt söka till programmet, inte kunnat somna [ops]


   
Citera
Ämnesetiketter

Hoppas på det bästa, förbered dig för det värsta. [zzz]


   
SvaraCitera

DPope:

Hoppas iaf att du gör det [y] (Du röstade på detta alternativ)

[wink]


   
SvaraCitera

Lycka till, ha dock inte för stora förväntningar, blir roligare så om du kommer in!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DPope:

Hoppas iaf att du gör det [y] (Du röstade på detta alternativ)

så länge viljan finns, finns chansen[y]
Lycka till.[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dewster:

förbered dig för det värsta

hur gör man det? (A)

Thats it:

ha dock inte för stora förväntningar

tar inte saker för givet så brukar inte ha stora förväntningar på sådana här saker 😛

Keepdreaming:

så länge viljan finns, finns chansen[y]
Lycka till.[smile]

precis [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DPope:

Självklart [y][bigsmile] (Du röstade på detta alternativ)

Man ska tänka positivt[smile]


   
SvaraCitera

DPope:

hur gör man det? (A)

Vad ska du göra om du inte blir antagen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xKiTTiEHx:

Man ska tänka positivt[smile]

[bigsmile]

dewster:

Vad ska du göra om du inte blir antagen?

det är det jag inte vet [crazy] har ingen aning om vad jag ska göra till hösten och tänkte drf satsa på att plugga detta.. men annars hoppas man ju att man får jobb.. annars blir det Gud vet vad [crazy]


   
SvaraCitera

DPope:

NEJ! (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

primär:

NEJ!

här vart man motsatsen till optimist du [wink]


   
SvaraCitera

DPope:

här vart man motsatsen till optimist du

realist*


   
SvaraCitera

DPope:

det är det jag inte vet [crazy] har ingen aning om vad jag ska göra till hösten och tänkte drf satsa på att plugga detta.. men annars hoppas man ju att man får jobb.. annars blir det Gud vet vad [crazy]

Du måste ju ha en back up-plan liksom, sök till någon annan utbildning annars kanske?


   
SvaraCitera

DPope:

Hoppas iaf att du gör det (Du röstade på detta alternativ)

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dewster:

Du måste ju ha en back up-plan liksom, sök till någon annan utbildning annars kanske?

ja men jag har ju iiingen som helst aning om vad jag vill göra ju.. så hur lätt är det då att veta? [crazy] jag har från början inte ens tänkt läsa vidare på vanlig högskola, men blev så tänd på idén igår efter att ha snackat med hon tjejen..


   
SvaraCitera