Aviseringar
Rensa alla

jae rädd för att föda barn D:


Ämnesstartare

Jag känner att jag vill ha barn väldigt ofta..[tard] Fast känner dock lika ofta att jag inte vill men iaf..
Är rädd för att förstöra min kropp och vill inte adoptera lr ngt pga ev. anledningar..
Vill inte göra kejsarsnitt för jag har hört att det gör djävla ont efteråt medan en vanlig förlossning gör ont för stunden (hur lång den stunden nu är oroar mig ännu mer då det tog min mor mer än 10 timmar)

Jag undrar om det finns ett annat sätt att få ut barnet på.. Ett smärtfritt sätt[crazy]


   
Citera
Ämnesstartare

Normalt att känna sådär i din ålder.
Du hinner ändra dig flera ggr om innan det är dags [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Du hinner ändra dig flera ggr om innan det är dags

Men jag kommer nog alltid vara rädd för öka i vikt 🙁
Känner många som ftt sin vikt ökad efter att fått barn.. Jae delvis rädd för det :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

Men jag kommer nog alltid vara rädd för öka i vikt 🙁
Känner många som ftt sin vikt ökad efter att fått barn.. Jae delvis rädd för det :/

Man går upp i vikt av att vara gravid, oundvikligt.
Sen går vissa ner på en gång efter att ha ploppat ut ungen, och andra går aldrig ner - helt olika.

Men när/om du vill ha barn sedan så väger det upp allt det andra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Men när/om du vill ha barn sedan så väger det upp allt det andra.

Jo om den inte ploppar ut med ngn sjukdom så[smile]
Tack[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

Jo om den inte ploppar ut med ngn sjukdom så[smile]

men du kommer att älska ungen ändå[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

men du kommer att älska ungen ändå

Jo 🙁 men ja kmr nog ta både ungens liv & mitt liv om den blir störd..
Fast jag har lovat mig att kolla upp ungen innan jag föder den så den inte har något fel.. Om den har det även fast jag kollat upp stämmer jag horan som intygade att den inte har fel, begår mord på ungen och flyttar till amsterdam & röker ner mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

Jo 🙁 men ja kmr nog ta både ungens liv & mitt liv..
Fast jag har lovat mig att kolla upp ungen innan jag föder den så den inte har något fel.. Om den har det även fast jag kollat upp stämmer jag horan som intygade att den inte har fel, begår mord på ungen och flyttar till amsterdam & röker ner mig

Det kommer du inte att göra.
Det är 2000talet och de flesta sjukdomar finns det väldigt bra hjälpmedel till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Det är 2000talet och de flesta sjukdomar finns det väldigt bra hjälpmedel till.

Down syndrom? fragile x-syndrome? 🙁
muterat barn..
🙁
sånt händer ju bara av ren otur typ 🙁 & jag har väldigt ofta otur tycker jag 🙁

Fast man kan ju göra abort vilket jag kommer att göra minst en gång i livet, kännet på mig det ([cute])
[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

Down syndrom? fragile x-syndrome? 🙁

Finns bra hjälpmedel & stöd.
Vikarierat som assistent till ett barn med downs, underbar unge.

detberorpå:

Fast man kan ju göra abort vilket jag kommer att göra minst en gång i livet, kännet på mig det ()

Ja, många gör ju det.
Tycker absolut att man ska tänka till både en och två gånger innan man sätter ett barn till världen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Finns bra hjälpmedel & stöd.
Vikarierat som assistent till ett barn med downs, underbar unge.

Kan inte ens se bilder utan att jag bryter ihop.. Krävs mod & styrka vilket jag inte har när det kommer till sådana sjukdomar.
Sen förstår jag inte varför man inte gör abort om barnet har t.ex. downs[shake]

isola:

Tycker absolut att man ska tänka till både en och två gånger innan man sätter ett barn till världen.

Yes.. Indeed. Jag menar man vill ju ha barn för att ge den så bra liv som möjligt och om man krystar ut ett utvecklingsstört barn som har max IQ 75.. Jag menar vem gynnar det? De som tjänar på att ta hand om de barnen iofs men äbdå[rolleyes]
Ba onödigt.. Alla lider av det lix.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är också rädd för att gå igenom en graviditet. För det första så kan humöret bli jobbigt, för det andra så kan man må illa under en lång period vilket jag hatar, för det tredje så blir man tjock, för det fjärde så kan man få bristningar, för det femte så gör det ont att föda osv.

Men jag tror nog att allt det här är värt det när man väl fått ut barnet, men jag vill ändå vänta med barn tills jag är 30+

detberorpå:

Sen förstår jag inte varför man inte gör abort om barnet har t.ex. downs[shake]

En del är mot abort, en del anser sig inte ha rätten att "döda" någon för att den har en sjukdom, en del tycker inte att det gör någonting och vet att den kommer älska barnet ändå osv
Man tänker annorlunda när man väl har barn i magen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

men jag vill ändå vänta med barn tills jag är 30+

Så du drev om att du hade :p

Angelize:

Man tänker annorlunda när man väl har barn i magen.

Jo.. Kanske en del men inte jag.. När ett barn föds är det enda den kan att skrika för den vet inte bättre.. Sen under första dagen kanske någon liten tanke som "suga tutte *sträcker fram händerna*" men den kan inte mer..
Så vad fan spelare för roll om man tar livet av en individ som är utvecklinsstörd när den förstår mindre än ett normalt barn? (meningen var slarvigt och lite fel skriver orkrar idock inte ändra hoppas man fattar ändå)
Ingen har ju nytta av ett överflöd av muterade, störda barn :s Inge illa menat.. Känner ingen med downs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

När ett barn föds är det enda den kan att skrika för den vet inte bättre..

Ja? Det är din uppgift att uppfostra den till en bra människa och lära den det den behöver kunna i livet.

detberorpå:

Så vad fan spelare för roll om man tar livet av en individ som är utvecklinsstörd när den förstår mindre än ett normalt barn?

Jag tycker inte att en utvecklingsstörd människa är mindre värd än en vanlig människa.

detberorpå:

Ingen har ju nytta av ett överflöd av muterade, störda barn :s Inge illa menat.. Känner ingen med downs.

Som om alla världens människor som inte är utvecklingsstörda gör någon nytta, om du ska hålla på och jämföra sådär så kan man ju lugnt säga att utvecklingsstörda gör mindre skada än "vanliga" människor här i världen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Ja? Det är din uppgift att uppfostra den till en bra människa och lära den det den behöver kunna i livet.

Inte det jag syftade på..

Angelize:

Jag tycker inte att en utvecklingsstörd människa är mindre värd än en vanlig människa.

Sa aldrig att de är mindre värda..
Jag tycker inte man gör någon en tjänst genom att föda ett sådant barn.. Har man möjligheterna till abort och vet att barnet kommer bli stört på något sätt tycker jag man ska ta sig friheten att producera ett nytt :p

Angelize:

om du ska hålla på och jämföra sådär så kan man ju lugnt säga att utvecklingsstörda gör mindre skada än "vanliga" människor här i världen.

Utvecklinsstörda kan lätt bete sig aggressivt, har jag läst, då de har svårt för att skilja på rätt & fel och de är också mycket envisa.. De förstår inte så mycket.
De inser inte heller att de sjävla är störda så de lider inte av det men de måste kämpa så in i helvete för att få lite vett i skallen.


   
SvaraCitera