Aviseringar
Rensa alla

Jägare


Ämnesstartare

Skulle du kunna vara tillsammans med en jägare? Nu bortser vi från hens egenskaper.

Image


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

isola:

Nej (kille) (Du röstade på detta alternativ)

Man dödar inte oskyldiga djur. [no-no] Och tänker inte ha någon relation till någon som gör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Nej (tjej) (Du röstade på detta alternativ)

Tycker inte att det är ett hälsosamt intresse. Ser såklart hellre att djur dödas på en gång i sin vilda miljö än att plågas på slakterier och farmar men jag vill inte ha någon som frivilligt har ihjäl och styckar ett friskt djur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja utan tvekan, bättre det än att vara tillsammans med någon som aktivt stöttar tortyr av djur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Ja (kille) (Du röstade på detta alternativ)

Jag överväger t.o.m själv att börja plugga för att få jaktlicens. Vore himla trevligt att jaga tillsammans med några från släkten i Norrland.

En vän från gymnasiet delar mitt intresse för fiske och jakt. Han är jätte duktig, han tävlar i lerduveskytte. Han har berättat flera vackra historier som jag skulle vilja uppleva.

En gång gjorde jag två jaktknivar åt honom i slöjden i utbyte mot hans egentillverkade flugor. Vi vart nöjda båda två. Jag kan leta fram en kniv och skicka som bildbevis om ni skulle vilja.

Dom såg ungefär ut såhär.

Jaktkniv 006.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja (tjej)

Känner lite så: [shake], även om jag kan förstå varför det kan sätta käppar i hjulet för vissa.

Anser inte att jakt är fel förutsatt att man tar vad som kan tas från djuret och kan döda djuret på ett vettigt sätt. Sedan ska det ju självklart ske inom vissa gränser så arten inte riskerar att utrotas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

, bättre det än att vara tillsammans med någon som aktivt stöttar tortyr av djur.

Nu talar du väl ändå lite i nattmössan.
Man kan ta avstånd från allt animaliskt utan att vara jägare. Att själv jaga fastän det finns andra som gör det är att gilla att ha ihjäl andra varelser, vilket i mina ögon inte är ett friskt beteende eller synsätt.
Att man vill säkerställa att jakten går till så friktionsfritt för djuret som möjligt och därför jagar är väl en annan sak, men jag kan ändå inte se mig själv med någon som har något intresse i mord övht.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie:

Anser inte att jakt är fel förutsatt att man tar vad som kan tas från djuret och kan döda djuret på ett vettigt sätt.

Tycker att det är ett knasigt och respektlöst synsätt att se djur som produkter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Nu talar du väl ändå lite i nattmössan.
Man kan ta avstånd från allt animaliskt utan att vara jägare.

Sa inget om att ta avstånd från animaliskt [no-no]

Att sälv jaga, dvs att själv ha kontrollen över hur djuret avlivats, hur det styckats och att så lite som möjligt går till spillo, samt att veta att det inte uppföts som en jävla broyler på majsmjöl, Det tycker jag är betydligt mer ansvarigt sett till djurens lidande än att gå och peta på vakuumpackade fyrkantiga köttklossar i en kyldisk i en stormarknad, det om något kan jag tycka är fel mot djuret.


   
SvaraCitera

isola:

Ja (tjej) (Du röstade på detta alternativ)

Viltvård [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

det om något kan jag tycka är fel mot djuret.

och då skrev jag att man kan ta avstånd från allt animaliskt.

OF 5:

Att sälv jaga, dvs att själv ha kontrollen över hur djuret avlivats, hur det styckats och att så lite som möjligt går till spillo, samt att veta att det inte uppföts som en jävla broyler på majsmjöl,

alla jägare är inte ansvarsfulla eller har någon som helst respekt för djuren. speciellt inte troféjägare. förstår ej varför troféjakt inte är olagligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ponyfist:

Viltvård [y]

Nä. Det tro de bara. Att skjuta en älg som skadat sig och ligger och lider är vilt vård. Att ge sig ut och jaga rätt på friska djur att ha ihjäl ökar risken för incest och främjar inte arten övht.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

ägare är inte ansvarsfulla eller har någon som helst respekt för djuren. speciellt inte troféjägare. förstår ej varför troféjakt inte är olagligt.

Absolut. betyder det att dom som faktiskt anstränger sig för att göra saker så bra som möjligt ska förminskas och ses som lika dåliga. nepp.

Att ta ansvar är något människor är värdelösa på, och det gäller alla områden i samhället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Ja (kille) (Du röstade på detta alternativ)

[zzz]


   
SvaraCitera