Aviseringar
Rensa alla

Jäkla fittkuk (varicocele)


Ämnesstartare

Jag har det senaste halvåret haft problem med min pung, jag har känt en konstant vag smärta/obehagskänsla.
Jag gick till läkaren och han trodde det var bitestikelinflammation och jag fick käka antibiotika.
Men det hjälpte inte. Nu för några dagar sedan så var jag på en ultraljudsundersökning av pungen, och tydligen har jag något som heter varicocele.
Vilket är åderbrock på de vener som går från testiklarna. Det gör så att venerna blir svullna och jag har ett konstant obehag och tung känsla. Tydligen så kan det här ge infertilitet.

Varför ska jag få allt skit? Har någon av er det här? Opererade ni er?


   
Citera
Ämnesstartare

[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

[party]

Visst är jag fail?

>.,<


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jellybeans:

Visst är jag fail?

Tycker helt ärligt lite synd om dig. Jag hade själv blivit lite sådär... "jaha? [sad]"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

Tycker helt ärligt lite synd om dig. Jag hade själv blivit lite sådär... "jaha? [sad]"

.. 🙁 Det är ju det sista stället man vill ha problem med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jellybeans:

.. 🙁 Det är ju det sista stället man vill ha problem med.

Typ, eller att få en hjärntumör är kanske inte så najs heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

Typ, eller att få en hjärntumör är kanske inte så najs heller.

Kanske inte.
Men kronisk pungsmärta är inte kul heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stackars liten [sad]

går väl att operera väl?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

stackars liten [sad]

går väl att operera väl?

Ja, jag tror att jag vill göra det. Det är inget farligt, men det är obehagligt att konstant känna det. Inferilitet låter inte så skoj heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jellybeans:

Ja, jag tror att jag vill göra det. Det är inget farligt, men det är obehagligt att konstant känna det. Inferilitet låter inte så skoj heller.

Min pojkvän har diverse problem med pungen till och från, och jag vet att det knappast är roligt och dessutom ställer till en problem.

Det är nog värt att operera även fast det känns läskigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

kastrera


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

Unexpected: kastrera

inte då, man ska pussa lätt på onda pungar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oaj

Du har mina djupaste sympatier [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ditt låter precis som mitt. [wink] jag hade oxå varicocele. operera d igår faktiskt. har haft d så länge jag kan minnas men d började värka för typ 6 månader sen. jag fick oxå penicillin för va dem trodde var bitestikelinflammation. Men som sagt d va de inte. Gå till vårdcentralen igen om du fortfarande har värk. Säg att du vill ta bort det. Det är en liten operation som man kan göra på flera sätt. jag sövdes men man kan vara lokalbedövad me. du e inte ensam me skiten heller. 10-20 % har d. hoppas mitt svar hjälpte. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad finns det för anledning att inte operera?


   
SvaraCitera