Aviseringar
Rensa alla

Jämför mig med andra...


Ämnesstartare

Jag har väldigt många kompisar som är smala och för övrigt snygga. Jag vet att jag inte är mullig, men när jag ser dem gå förbi eller att vi byter om i omklädningsrummet så känner jag mig mullig. Jag är jämt avundsjuk på dem och vill bara sluta jämföra mig med andra. Vad ska jag göra?


   
Citera
Ämnesstartare

Smalare är inte nödvändigtvis snyggare, tycker inte du ska behöva jämföra för det betyder inget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror att avundsjuka och svartsjuka beror mycket på brist av självkänsla och självförtroende, så arbeta med det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mm jag har rätt taskigt självförtroende, men har svårt att bearbeta det. Men jag försöker iaf att inte jämföra mig, men det är svårt när dem även jämt skryter om deras kroppar -.-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

försök hitta nåt som ökar ditt självförtroende, typ höga betyg i skolan eller en sport, när folk ger dig komplimanger så försök ta dom till dig, ställ dig framför speglen och säg "Jag är riktigt jävla snygg" nån gång varje dag Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

äsh skit i vad andra säger dom kommer ju inte skada dig så varför oroa sig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du borde omformulera din fråga till ''Har jag en hälsosam vikt?''.

För det är det enda som betyder nått. och ''normal'' ska inte relateras till hur de flesta modeller ser ut. det är inte normalt. det är farligt för hälsan.

du är normal om du inte är överviktig eller undernärd eller lever allt för inaktivt (ex sitter inne hela dagarna och låter muskler förtvina). om du är orolig för din hälsa så ska du tala med en doktor. vad sedan andra säger spelar ingen roll. finns många som har helt sjuka ideal för hur man ''ska'' se ut. det viktiga är att du känner dig nöjd och nöjd blir du inte om du ska jämföra dig med andra hela tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är något du behöver jobba med, alltså tänkandet eftersom det inte är något fel på dig. Men vet att det är svårt 🙁 


   
SvaraCitera

Jag känner igen mig i detta har gjort det ett antal ggr och det händer fortfarande nångng ibland, MEN det som fick mig att sluta tänka på det konstant var nog när jag bestämde mig för att inte bry mig och ist fokusera på sådant som är viktigt till exempel amnesty eller universitetsgrejer. 

Och peppvideor på youtube funkar rätt bra, följer många feminister som gör kroppsideal videor lite då och då. Kan tipsa om mansimad bland annat. Emma Blackery har också talt om det har jag för mig. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brukar också jämföra mig med mina kompisar, man undrar ju ibland varför man inte blev som dom! Men jag tror att alla människor nojjar sig om samma sak! Finns säkert någon person som tycker du är fin och vill se ut som dej! 🙂


   
SvaraCitera