Aviseringar
Rensa alla

Jämförelse städer.


Ämnesstartare

Hej. Jag har fått städerna Manila och Bryssel som jag ska jämföra emellan. Jag behöver råd från nån som jämfört städer förr, vad kan man jämföra. Nån som har fått dessa 2 städer och jämfört emellan de? Kan jag få hjälp då? Vad ska jag jämföra är den riktiga frågan.

Tack.


   
Citera

invånarantal, arbetslöshet, ekonomisk situation, shoppingutbud, hur pass attraktiva städerna är för turister?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tackar, tackar och tackar 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men hur jämför man invånarantal?


   
SvaraCitera

man kollar upp hur många som bor i respektive stad och sedan kan man kanske, med hjälp av andra kunskaper om staden och landet, dra några slutsatser om varför det är som det är


   
SvaraCitera

Kolla med en resebyrå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

öh? enhimmelskdrog tack så hemskt mycket 🙂 ville bara fråga vad det menas med det här : Det filippinska samhället karaktiseras av en djup klyfta mellan fattiga och rika där tre procent av befolkningen äger 60 procent av den samlade förmögenheten. Av Manilas cirka sex miljoner invånare lever en miljon i slumområden. Fatta bara att av manilas sex miljoner invånare så lever en miljon i slumområden men vad betyder det andra? Tack 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När man jämför städer som Manila och Bryssel, vad tror ni passar bäst att jämföra?


   
SvaraCitera