Aviseringar
Rensa alla

Jämlikhet betyder det att vi killar också...


Ämnesstartare

Måste ha höjklackat? Som jag förstått det är det ett helvete att går runt i dom vilket betyder att dom antingen är masochister eller tvingade att ha dom på sig. Har aldrig haft denna frågan innan kom att tänka på den nu, är det jämlikhet mellan könen?


   
Citera

måste kvinnor ha d elr.
män kan väl redan ha d elr.
e du dum i huvet elr.


   
SvaraCitera

Ingen måste väl, eller?? Förvånad


   
SvaraCitera

dess tunnare o högre klacken är dess svårare 

o ne om något så innebär det snarare att kvinnor inte förväntas ha det när de ska va fina osv 

fast aa en man ska kunna ha hur mycket klack han vill utan att få skit för det 


   
SvaraCitera

vill att killar ska få vara söta o fina prydnader


   
SvaraCitera

Jämställdhet innebär att varje individ är fri att själv välja vad han eller hon vill ha på sig, jobba med eller överhuvudtaget göra med sitt liv utan att påverkas av omgivningen till specifika val utifrån vilket kön man har. 

Dvs, man måste inget, men man får om man vill. 


   
SvaraCitera

Jag känner en kille som har Jeffrey Campbell Litas på sig. Underbart.


   
SvaraCitera
mynona

Det betyder att båda kan ha om dom vill och båda slipper om dom vill slippa och att det är lika socialt accepterat oavsett vad båda väljer att göra Förvirrad 


   
SvaraCitera

I min skola är killarna bögar om nån inte beter sig riktigt strate men tjejer har inget mot sig.

Det är nog väldigt svårt att ens lyckas få som Alla vill men våld, sexistiga handlingar, mord osv. behövs det lagar mot men det finns ju en del som skulle tycka att de också ska få vara sig själva även fast de är dumma i huvudet.

Att med lön få så att alla får en rättvis lön för det jobb de har gjort bör inrättas eftersom att ingen vill jobba hårt o få lägre lön bara för att man är kvinna och mannen får mer även fast hon gör mer än honom. Fast om det är tvärt om så ska den som gjort mest nytta få mest lön osv.

Vet inte riktigt hur man tänker att alla ska få rättigheter men alla kan inte få det för det kommer alltid vara någon/några som stoppar belutet.


   
SvaraCitera