Aviseringar
Rensa alla

Jämnåriga hetsade 15-åring till självmord


OF 5:

varför är ett självmord oavsett skäl, viktigare än alla andra om det finns på Youtube. Unga tar livet av sig varje dag, ändå är det här fallet på alla sätt mer uppmärksammat än övriga. Mänskligheten äcklar mig ibland. Dessvärre så kommer väll ingen förändring att ske i realiteten.

Jag tänkte också på det här, alltid är det söta djur och barn som tar plats i media och det som ska uppmärksammas för att det är så hemskt. Det hade inte varit lika hemskt om det handlade om en fet, medelålders karl som aldrig haft en kvinna i hela sitt liv? Ja, människor alltså..


   
SvaraCitera

Det är så vidrigt hur människor hetsar varandra till att göra saker när de är medvetna om hur djävla fel det är. Att fortsätta trots att man ser hur negativt ens handlingar påverkar, trots att offret sagt ifrån och försökt ta sig vidare.


   
SvaraCitera

OF 5:

Dessvärre så kommer väll ingen förändring att ske i realiteten.


   
SvaraCitera

Aengslig:

Dessvärre så kommer väll ingen förändring att ske i realiteten.

betyder ju inte att man inte ska försöka göra något åt saken


   
SvaraCitera

usch vad jag får ont i magen. Vill bara kunna krama om henne.


   
SvaraCitera

Xisco:

Hon syftar nog på de som indirekt mobbar. De som flyter med strömmen, bl.a för att själva inte bli mobbade eller hamna utanför sin egna grupp.

Fast nu handlade det om det specifika fallet och där var de mer aktiva i mobbandet om jag har förstått det rätt.


   
SvaraCitera

xyz123:

Jag blir bara förbannad när man daltar med människor som begår brott. Vi har en frihet under ett ansvar. Därför ska man ställas till svars när man bryter det förtroendet från oss andra i samhället.

I Sverige hade mobbarna troligtvis kommit undan med lite samhällstjänst och en reprimand, men med tanke på att det var i Kanada det hände så hade nog straffet blivit mer seriöst. Problemet var ju att hon inte ville anmäla.


   
SvaraCitera

Ganon:

I Sverige hade mobbarna troligtvis kommit undan med lite samhällstjänst och en reprimand, men med tanke på att det var i Kanada det hände så hade nog straffet blivit mer seriöst.

Jag har tyvärr ingen aning om hur Kanadas straffsystem ser ut. Vet iaf att USA är hårda. Klart är iaf att det svenska rättssystemet är så mesigt som det kan bli.

Ganon:

Problemet var ju att hon inte ville anmäla.

Ja det var ett fall av utpressning.


   
SvaraCitera

oatsreuvaue:

betyder ju inte att man inte ska försöka göra något åt saken

Inskaffa rädsla som ett verktygsmoment för ungar som håller på att mobba.


   
SvaraCitera

OF 5:

varför är ett självmord oavsett skäl, viktigare än alla andra om det finns på Youtube. Unga tar livet av sig varje dag, ändå är det här fallet på alla sätt mer uppmärksammat än övriga. Mänskligheten äcklar mig ibland. Dessvärre så kommer väll ingen förändring att ske i realiteten.

¨
[y]


   
SvaraCitera

Dåligt [n]


   
SvaraCitera

Allt snack om denna tjej ÖVERDRIVET..
Jag har med egna ögon sett barn som skjutits av israeliska soldater i Palestina, det är inte många som gråter över dom, tror inte de flesta bryr sig så länge "vi har våra Iphone 5 och "små oskyldiga flickor som tar självmord pga sina egna misstag" som tar upp våra tankar..
Tycker att vi alla borde ta lite tid och tänka på vad som verkligen är tragiskt i världen än en tjej som tog självmord..[confused]


   
SvaraCitera