Aviseringar
Rensa alla

jätte ont i bröstet


Ämnesstartare

Hej jag är 13 år och jag har fått min mens. Jag vet att när man får mens så ska brösten vara ömma. Ur mitt högra bröst har det tidigare kommit ut genomskinlig kladdig vätska och en slags svart brun vätska. Idag så hade jag jätte jätte jätte ont i det högra bröstet och det var väldigt hårt.  det kliades även mycket på bröstet. Jag klämde och kände lite på bröstet och då kände jag en knöl åvanför själva den som står ut. Och det kom även ut en vit vätska den var även lite brunaktig.  Jag är rädd för jag har läst att det kan vara symtomer på bröst cancer. Och jag vågar inte gå till någon som ska känna på det för det skulle vara så pinsamt. 


   
Citera
nubbie

Prata med dina föräldrar och boka en tid hos vårdcentralen, det är inget pinsamt med det.

Att det skulle vara bröstcancer är väldigt osannolikt eftersom du är så pass ung, det kan vara något som blivit inflammerat bara. Kolla hellre upp det en gång för mycket!


   
SvaraCitera

Mitt tips är att du ska träffa en läkare om det här så läkaren får en bättre titt på det här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie:
Prata med dina föräldrar och boka en tid hos vårdcentralen, det är inget pinsamt med det.

Att det skulle vara bröstcancer är väldigt osannolikt eftersom du är så pass ung, det kan vara något som blivit inflammerat bara. Kolla hellre upp det en gång för mycket!

Ok ja jag ska prata med min mamma det är nog lättast. Ok så det är ingen risk att jag har det?? För det är grejen att jag har cancer i mitt släckte. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

imafckprick:
Mitt tips är att du ska träffa en läkare om det här så läkaren får en bättre titt på det här.

Ok det är nog bättre det än att gå runt och vara orolig


   
SvaraCitera

Jag tycker du ska gå och kolla upp det där, eller du måste nog. Har aldrig hört talas om det där förut. Håller tummarna för dig. 


   
SvaraCitera
nubbie

MalinTheGamerGirl:

Ok ja jag ska prata med min mamma det är nog lättast. Ok så det är ingen risk att jag har det?? För det är grejen att jag har cancer i mitt släckte. 

Bra!

Sannolikheten att du skulle ha det är extremt liten, men det är alltid bra att vara på den säkra sidan.


   
SvaraCitera