Aviseringar
Rensa alla

Jättehjälp


Ämnesstartare

Åtta:

Det kan tänkas att det finns en återställningspartition som du kan använda istället för en skiva. Jag har själv aldrig återställt Windows på det viset, så exakt hur du går tillväga kan jag inte svara på. Vanligen så är det någon knapp du ska trycka på under uppstart (det står medan du bootar).

Var inne och återställde.. men återställningspunkten gick inte att hitta för när viruset kom verkar det som. Ska kolla lite mer.

Åtta:

Men om det är en lånedator du ska ha i två veckor så är ett alternativ att du helt enkelt står ut och låter bli att använda några känsliga tjänster (paypal, internetbank, o.s.v.)

Mmm, bara inte jag får skit för viruset.. måste funnits i datorn innan.

Åtta:

Risken att någon ska stjäla ditt MSN- eller UM-konto är nog inte så stor, och även om det skulle hända vore det ju inte hela världen. Men se definitivt till att inte använda t.ex. internetbank.

Grejen är den att jag precis hade loggat ut ifrån internetbanken i princip när viruset kom upp. Helt knäppt samband. Men inte varit inloggad sedan jag fick viruset iaf.

Åtta:

Ett tredje alternativ är såklart att helt enkelt gå tillbaka till butiken och säga åt dem att göra en ordentlig formatering.

Skulle gjort det om butiken inte låg 1 ½ timme härifrån [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nä.. finns ingen återställningspunkt innan viruset. Kan heller inte formatera hela skiten utan återställningsskiva eller windowscd. Laddade dessutom ner något antispionprogram som var särskilt riktat mot detta virus som visade sig vara av samma "bolag" typ, har avinstallerat det men det kommer upp skit när jag startar datorn, om jag vill välja att starta datorn med "Windows 7" eller "Spionprogrammet" fortfarande. Alltså denna dator har helt brakat ihop. Bra att de gav mig någonting som uppenbarligen var infekterat sedan innan, annars skulle inte viruset kommit upp från första början. EFTER att jag hade varit inne på min internetbank, wtf.


   
SvaraCitera
Åtta

Lounge fact:

Mmm, bara inte jag får skit för viruset.. måste funnits i datorn innan.

Tror inte de bryr sig. De formaterar om datorn efter att de fått tillbaka den i alla fall (åtminstone borde de göra det, om de inte är fullständigt intelligensbefriade).

EDIT: Du får gärna hälsa det från mig, om de skulle bitcha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Tror inte de bryr sig. De formaterar om datorn efter att de fått tillbaka den i alla fall (åtminstone borde de göra det, om de inte är fullständigt intelligensbefriade).

Hoppas det.. datorn är helt kaos nu, när man startar kommer det t.om. upp massa konstiga grejer. [sad] Ska använda min mammas stenålderslaptop resten av tiden nu.

Åtta:

EDIT: Du får gärna hälsa det från mig, om de skulle bitcha.

[bigsmile][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du måste formatera datorn, finns inget annat alternativ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

och när jag klickar på något sätt på rutorna som kommer upp så kommer man till en betalsida om hur man tar bort viruset, vilket antagligen är deras grej

Haha, ah det brukar vara så..

Och dom tror seriöst folk köper deras erbjudanden.. [zzz]

ankzor:

Du måste formatera datorn, finns inget annat alternativ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Haha, ah det brukar vara så..

Och dom tror seriöst folk köper deras erbjudanden..

Mmm lr hur [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Mmm lr hur [sad]

Kanske någon väldigt okunnig, [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Kanske någon väldigt okunnig,

De är ju skitsmarta i sitt virusskapande.. finns säkert vilsna människor som inte fattar någonting som köper de där tjänsterna. Tycker så synd om dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Tycker så synd om dem.

mm.. [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"jättehjälp" [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

"jättehjälp"

ahaha [bigsmile] tänkte inte på att det kankse inte var ett ord eg [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

ahaha [bigsmile] tänkte inte på att det kankse inte var ett ord eg [sad]

Det var ett sött ord iaf ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gud vilken ond spiral av bekymmer. Vänd dig till någon datorkunnig person, om du inte redan löst problemet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lejonhjärta:

Gud vilken ond spiral av bekymmer. Vänd dig till någon datorkunnig person, om du inte redan löst problemet.

Jag vet, helt sjukt [sad] skiter i den datorn och sitter vid en annan, trögare, men åh så skönt att slippa alla virus


   
SvaraCitera