Aviseringar
Rensa alla

Jättekasst samvete över en händelse, vad ska jag göra???


Ämnesstartare

För 2 veckor sedan när jag kikade i transaktionerna under ett bankkonto så blev jag assrädd pga hade dragits 200 kr efter ett köp jag inte hade godkänt (trodde jag) hos Steam.. Visade sig vara ett köp jag hade gjort en månad tidigare när jag tittade närmare osv men som ej hade dragits förrns då..

Innan jag tittade närmare fick jag dock panik och skrev ett mail till Steam samt ringde banken och spärrade kortet etc.. Skrev till steam att jag hade ringt banken samt polisanmält (trots att jag ej hade polisanmält än pga omständligt för försvinnandet av 200 jävla spänn som de säkert inte hade tagit på allvar att utreda iaf)

Iaf, så fort jag kom på att det ej hade dragits något extra utöver mina köp så anmälde jag supportärendet hos Steam som åtgärdat (ett par dagar efter)...

NU TILL DET MÄRKLIGA

Steam överförde förra veckan 200 kronor TILL mitt konto, såg jag nyss.........

Om jag inte anmäler deras misstag till dem så har jag kind of begått bedrägeri va???? GråterGråter

Vad blir konsekvenserna av det om de kommer på mig??? JAg menar, det är inga stora summor här, vi snackar 200 kronor.............

de kan ju knappast ha utrett saken utan bara kikat lite snabbt bland mina transaktioner och av datumen blivit lika förvirrad som jag blev först (pga väldigt lång tid mellan köpet och transaktionen) och ba handlat efter 'kunden har alltid rätt'-principen o ba skickat tillbaka pengarna liksom... 

Har så jävla kasst samvete, 200 är visserligen inget stort belopp för ett sånt stort företag som Steam, men det tar emot att hålla käft i och med deras underbara support. <3  samtidigt orkar jag inte strula ännu mer med återbetalning o så RodnarRodnar

Aja, hur tror ni konsekvenserna lyder om en bara håller tyst om det liksom? Vill ju inte bli av med kontot innehållandes alla spel o sånt som en har samlat på sig genom åren. :(((

Vill skicka ngt riktigt fint till de som arbetar i supporten på andra sidan Atlanten :((  


   
Citera
Ämnesstartare

sjukt paranoid just nu uuh

kmr säkert hallucinera o grejer om jag går ut, se svarta vanar med mörktonade rutor, attackhelikoptrar flyga lågt etc etc

mvh sjuk människa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yeah, time to make som fu*king money CoolCoolCool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nää men seriöst.
1. Att blåsa ett av världens största företag på 200kr är nog inte en så big deal.

2. Om de på något sett skulle upptäcka detta så kommer de troligen bara inaktivera ditt steam-konto

3. Steam har inte bra support


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chilla de e 200 spänn


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq: 2. Om de på något sett skulle upptäcka detta så kommer de troligen bara inaktivera ditt steam-konto

"bara" 

har massvis med spel där juuuu till ett högt värde 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Köp samma steam produkt igen, så det går jämt ut


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är nog olagligt att säga att man har polisanmält...


   
SvaraCitera

SvenskWithAttitude:
Det är nog olagligt att säga att man har polisanmält...


   
SvaraCitera

Patriarkatet:
Köp samma steam produkt igen, så det går jämt ut

bara om de drar 400 kr för den


   
SvaraCitera

hade nog känt samma sak och gett merparten till välgörenhet el ngt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Va glad att Du fick lite extra para 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nu har de dragit 200 från mig....... 😀 hoppas de ej drar ännu mer nu uhuhuhu


   
SvaraCitera

Skriv till dem och be dem ta väck det som blev fel. Deras support är dock världens sämsta enligt mig och kan lika gärna liknas vid AliExpress.com's allra sämsta försäljningsbedragare. Månader tager det innan jag fått svar, om jag ens får ett svar vill säga. Men skriv och se vad som händer vettja.


   
SvaraCitera