Aviseringar
Rensa alla

Jätteskoj Browserspel - eRepublik


Ämnesstartare

Tja, jag har länge letat efter det perfekta browserspelet. Jag har kört xperteleven, Travian, Tribalwars, massa TDs (om det nu räknas) men har aldrig hittar något så intressant som eRepublik. Det har allting, världen är utformad efter hur den ser ut idag, det förekommer ofta krig, det finns politiker, det finns militärer, det finns jobb, företag och ja allting!

Jag bor ju självklart i Sverige och ska snart gå med i de svenska Pansartrupperna, just nu så krigar inte Sverige fast vår granne Norge är just nu i strid med Finland, och ett möjligt ingripande från Sveriges sida låter väl inte helt fel?

Allt är väldigt detaljerat, det finns inflation, taktik, olika industrier, politik och politiska val, både till kongressen och till president.

Ja väldigt grymt spel i alla fall!

Sverige ligger just nu på 11 plats, vi brukar ligga mellan rank 9 och 12. Av alla länder i världen förutom de minsta (tex Luxemburg) så är det väldigt bra! Vi har en stark arme och vi har till och med krigat själva mot Tyskland och segrat tidigare! Aja, lite mer svenska spelare vore bra dock eftersom vi just nu spelar mer på kvalité än kvantitet i Sverige 🙂 Om ni vill spela så är det väldigt enkelt, bara att registrera er! Inne i spelet så kan ni bara PMa mig (heter Alecian i spelet) eller så kan ni ställa en fråga på forumet nedan.

Tack i förhand!

Här har ni spelsidan: http://www.erepublik.com

Här har ni de svenska forumen också; registrera er på denna sida och posta i denna tråden så får ni pengar ingame http://www.erepublik.se/index.php


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Förresten, vi fick nyss ett krig 🙂 Vi hjälper våra allierade Kroatien att strida mot Serbien! 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hmm, kanske värt ett försök
annars är http://www.ikariam.se/ kul


   
SvaraCitera

derp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo just det hehe jag kör Ikariam också, min by är nivå 12, halva min guldkassa går åt soldater... Fast ändå tråkigt 🙂

Har kört ageofpirates förut också kom jag på nu.

Haha kung över Pakistan, coolt 😉


   
SvaraCitera

okej tänker bli medlem i detta spel nu


   
SvaraCitera

troligt att jag pallar läsa allt det där


   
SvaraCitera

Licious1236:

Haha kung över Pakistan, coolt 😉

Vi var flera tiotal gånger bättre än alla andra under spelets tre-fyra första månader, för vi körde med planekonomi istället för kapitalism.

Sen insåg vi att spelet sög och slutade. Är nu prez i Schweiz istället, men spelar inte så mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ah coolt, nej Schweiz har inte så många alternativ 🙂 Omringad av Italien hehe 🙂

Roligt att köra i Sverige dock, bara idag har det blivit mycket planering, och lite krig också 🙂


   
SvaraCitera

Licious1236:

Ah coolt, nej Schweiz har inte så många alternativ 🙂 Omringad av Italien hehe 🙂

Dold text: Vi betalade dom för att omringa oss


   
SvaraCitera
Åtta

Jag spelade eRepublik i några månader när det var nytt. Jag var typ rådsman, eller vad det nu kan tänkas heta, för Det Nya Sverige. Vi var då Sveriges tredje största parti, om jag inte missminner mig.

Nu har jag dock inte spelat på hur länge som helst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I'm speechless...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Licious1236:

Tack i förhand!

heter det inte tack förhand?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo det stämmer [rolleyes]


   
SvaraCitera

Jo visst, fullt av idioter som döper företagen på engelska trots att man är i Sverige. [rolleyes]


   
SvaraCitera