Aviseringar
Rensa alla

jättestort problem med flickväns föräldrar!!


Ämnesstartare

passaro:

Nej, det är det inte. Hon är 15, omyndig och de bestämmer.

Skyll dig själv för att du sa att hennes morsa var dum i huvudet. Smart.

läs igen 17 år. Men hur kan dom förbjuda de. Finns de inga sorts rättigheter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[bigsmile]
Bra att du sa att hon var dum i huvudet, låter som att du måste kännt dig befriad efter att ha sagt det.

Till problemet, kan din tjej bo hos dig eller en utav sina vänner..
Tycker att det är lite väl drastiskt att hennes föräldrar tar till med sådana metoder.

Kanske de är lite störda eller överambitiösa som föräldrar om man nu kan vara det hahaa


   
SvaraCitera

allshallperish:

läs igen 17 år. Men hur kan dom förbjuda de. Finns de inga sorts rättigheter

passaro:

Fortfarande omyndig. Så lika ägd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tillbaka till problemet. kan dom förbjuda att vi träffas eller är detta något vi kan gå till socialen med?!


   
SvaraCitera

allshallperish:

ja och inte ens regelbunden rökning. Hennes mamma är ett FREAK. jag lovar, en sådan person man starkt ogillar första gången man möter henne

Ja jo jag tror dig. Har ingen aning om vad ni kan göra dock. Har du haft tillfälle att prata med din flickvän? Vad säger hon i så fall?

I värsta fall får ni väl stå ut tills hon blir 18. [sad]


   
SvaraCitera

allshallperish:

nu va de ett annat problem detta handlade om. Och jag vill gärna ha svar av någon som kan sätta sig in i "kärleksrelationer"

Det är ju inte kärleksrelationen du har problem med, utan relationen till hennes föräldrar. Man måste ibland bita tillbaka men med rätt metoder, du verkar ha en svag punkt och det är att du inte kan hålla käft. Man kallar inte sin flickväns mamma för dum rakt i ansiktet på henne.

Du måste hitta en svag punkt hos hennes föräldrar, uppenbarligen är de inte rädda för konflikt av någon anledning. De flesta drar sig för konflikter in i det längsta, vilket är väldigt konstigt. Det får mig att börja misstänka dig lite, det är något du inte berättar för oss.

Varför gillar de inte dig? Kan det vara så att de vet något om dig som du inte är ärlig med? Är du ostraffad, haft polisen efter dig eller har du andra problem? Tar droger kanske?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

herr_nilsson:

väldigt konstigt. Det får mig att börja misstänka dig lite, det är något du inte berättar för oss.

Varför gillar de inte dig? Kan det vara så att de vet något om dig som du inte är ärlig med? Är du ostraffad, haft polisen efter dig eller har du andra problem? Tar droger kanske?

Som jag sa innan. Hennes föräldrar är rubbade. Skälet till att jag sa att hon va dum i huvudet var att hon stod och ljög för mig och min mamma för att hon inte ville verka dålig inför min mamma. Jag är ostraffad, tar inte droger, inga andra problem, bra i skolan. Det var endast om att ja feströkte. DOm är såna föräldrar som inte insett att deras dotter är 17 år. dom tror att hon, och alla andra, är 10 år.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Oväntad:

Ja jo jag tror dig. Har ingen aning om vad ni kan göra dock. Har du haft tillfälle att prata med din flickvän? Vad säger hon i så fall?

Vi har träffats i smyg. Hon är rädd för dom, men hon hatar dom verkligen. Hon vill absolut inte att de ska vara slut. Alla mina vänner och deras föräldrar har sagt ifrån mot min flickväns mamma.

Tickstart:

Antar att de är utlänningar, så vill du ha din tjej i livet föreslår jag att du låter henne vara innan hon blir hedersmördad

Nej, liksom jag. svensk


   
SvaraCitera

allshallperish:

Hennes föräldrar är rubbade.

Det var inte det svar jag förväntade mig. Vad jobbar hennes föräldrar med, har hon syskon, hur gamla? Är föräldrarna svenska/utländska? Religiösa? Lite mer substans tack...


   
SvaraCitera

Tickstart:

Antar att de är utlänningar, så vill du ha din tjej i livet föreslår jag att du låter henne vara innan hon blir hedersmördad

Idiot.


   
SvaraCitera
loita

allshallperish:

vem gör inte de 15år+?!)

jag?


   
SvaraCitera

passaro:

Skyll dig själv för att du sa att hennes morsa var dum i huvudet. Smart.

[bigsmile]


   
SvaraCitera

passaro:

Idiot.

Haha [blush]


   
SvaraCitera

vem som inte feströker när de är över 15?

hoho, det är en hel del.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

herr_nilsson:

Det var inte det svar jag förväntade mig. Vad jobbar hennes föräldrar med, har hon syskon, hur gamla? Är föräldrarna svenska/utländska? Religiösa? Lite mer substans tack...

YES SIR!

Hennes mamma jobbar sen 1985 på Liseberg, hennes pappa på Universeum. Hon är enda barnet, vilket kan va ett skäl till det sjuka överbeskyddandet? Dom är helt svenska. Pappan ateist, starkt. Mamman vet jag inte men hon är strikt vegeterian och älskar katter på ett närmast sjukligt sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loita:

jag?

Anarkandi:

vem som inte feströker när de är över 15?

hoho, det är en hel del.

okej, jag överdrev. Vad jag försökte säga var att det inte är en ovanlig grej.


   
SvaraCitera