Aviseringar
Rensa alla

jättetorra ben


Ämnesstartare

HEJ UMARE
Har börjat få väldigt torra ben som kliar något ohyggligt efter dusch. rakar dem typ 1-2 ggr i veckan, försöker smörja in med kokosolja efter dusch men kliar och svider ändå. har ni tips på något bra? Funderar på att köpa helosan till och med, för att det är så lite krusiduller och mest ba återfuktande men jagvet inte alltså. vad tror ni?


   
Citera

vitt vaselin


   
SvaraCitera

smör


   
SvaraCitera
penja

Byt ut kokosoljan mot helosan eller nått 


   
SvaraCitera

Köp supermjukgörande kräm för eksem på Apoteket! Typ Locobase, Miniderm eller Fenuril. Hjälper superbra även om man bara har torr hud och inte eksem.


   
SvaraCitera

Capture:

Köp supermjukgörande kräm för eksem på Apoteket! Typ Locobase, Miniderm eller Fenuril. Hjälper superbra även om man bara har torr hud och inte eksemen blir bara torrare av det

förutom av locobase repair


   
SvaraCitera

skrubba hårt och använd barnolja.


   
SvaraCitera

 Helosan är bra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smorde in med en supermjukgörande kräm
benen började BLÖDA
PÅ RIKTIGT 
LedsenLedsenLedsenLedsenLedsenLedsenLedsen


   
SvaraCitera

elverpigen:

smorde in med en supermjukgörande kräm
benen började BLÖDA
PÅ RIKTIGT 
LedsenLedsenLedsenLedsenLedsenLedsenLedsen

smörj in benen med barnolja innan du duschar, tvätta inte med tvål. badda försiktigt med en handduk efteråt så att du blir någorlunda torr, smörj in med olja igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

smörj in benen med barnolja innan du duschar, tvätta inte med tvål. badda försiktigt med en handduk efteråt så att du blir någorlunda torr, smörj in med olja igen.

igår när jag duschade skrubbade jag benen med en skrubb gjord av socker och rapsolja, sen ba duschade jag bort sockret och sen torkade. smorde in. vet inte vad som hänt, förr kunde jag olja in min kropp (tom ansiktet!!!) och kroppen mådde bara braav det och nu ba kapoff nej dö. :C


   
SvaraCitera
kachin

Du har inte börjat med något nytt tvättmedel/sköljmedel lr dylikt som kanske du (eller främst dina ben där..) är överkänslig mot? Nya byxor? Kan ju vara något sånt :P:PP


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kachin:

Du har inte börjat med något nytt tvättmedel/sköljmedel lr dylikt som kanske du (eller främst dina ben där..) är överkänslig mot? Nya byxor? Kan ju vara något sånt :P:PP

nä haft denna kombination tvätt/sköljmedel i ett år, detta har inte kommit förrän senastetyp, tvåtre månaderna


   
SvaraCitera