Aviseringar
Rensa alla

Jävla böghorcsn/skola/lärare


Ämnesstartare

Hade 6% frånvaro i december, 29% i januari och 16% i februari, hittills typ 2% i mars, iaf så fick jag ett brev i mitten av februari, som sa att jag var återbetalningsskyldig på 1500kr och att jag haft studieuppehåll från 13e december. [mad][mad][mad]

Missade en dag i december och det var 3e :S sen inte en minuts frånvaro från 5e december och framåt....

Fick inga pengar för februari eftersom att man tydligen måste ha under 10% frånvaro för att man ska kunna "återuppta studierna".... vilket jag dels inte visste och dels var det ändå försent att få så lite frånvaro den månaden... så alltså fick jag inga pengar för februari, kommer få 1000 för mars som försvinner och 1000 för april av vilket 500 försvinner.

Så alltså kommer jag att få en femhundring i maj, fyra månader senare pga för hög frånvaro en månad... [mad][cry]


   
Citera
Ämnesstartare

Surt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sucks to be you. [sad][party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man måste förtjäna CSN och delas inte ut till lata skolkare. Din ogiltiga frånvaro bör inte överstiga 10% alls, då vi betalar för en skola du helst ska vara i 100%.


   
SvaraCitera

Taskigt läge, CSN verkar ha skärpt sina regler rejält[chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köttfärssås:

Man måste förtjäna CSN och delas inte ut till lata skolkare. Din ogiltiga frånvaro bör inte överstiga 10% alls, då vi betalar för en skola du helst ska vara i 100%.

haha men..... man får ju bidrag för att man studerar och det kan man mycket väl ha gjort även om det inte syns på närvaron(jobba hemifrån u know), för det behöver man inte vara en "lat skolkare". tycker det är kasst system [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

horigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köttfärssås:

Man måste förtjäna CSN och delas inte ut till lata skolkare. Din ogiltiga frånvaro bör inte överstiga 10% alls, då vi betalar för en skola du helst ska vara i 100%.

Fast då reglerna säger 20% skiter jag i att du tycker att det ska vara 10 eller 0%.

Jag har mvg i alla ämnen på gymnasiet hittills så det går knappast att påstå att jag inte sköter mina studier. [zzz]

Avslutningsvis fattar jag inte din logik alls, så du tycker att det är ett rimligt straff? Var går gränsen? Vill du ha dödsstraff på mer än 10% frånvaro? [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking_BC:

som sa att jag var återbetalningsskyldig på 1500kr och att jag haft studieuppehåll från 13e december. [mad]

Skyll dig själv[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[sad][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Skyll dig själv

Motivera?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

helutuhle:

haha men..... man får ju bidrag för att man studerar och det kan man mycket väl ha gjort även om det inte syns på närvaron(jobba hemifrån u know), för det behöver man inte vara en "lat skolkare". tycker det är kasst system

Ja visst är det. Fast det är ändå läraren som får betalt för att undervisa en hel klass.

Wanking_BC:

Avslutningsvis fattar jag inte din logik alls, så du tycker att det är ett rimligt straff? Var går gränsen? Vill du ha dödsstraff på mer än 10% frånvaro?

Haha. Absolut inte. Har själv nästan 10% frånvaro. [n]

Dödsstraff är annorlunda. Detta handlar om pengar vi får för att gå i skolan.

Wanking_BC:

Jag har mvg i alla ämnen på gymnasiet hittills så det går knappast att påstå att jag inte sköter mina studier.

coolt1.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köttfärssås:

Fast det är ändå läraren som får betalt för att undervisa en hel klass.

Om han får MVG trots dålig frånvaro så gynnar det ju egentligen alla andra om han inte är där. Mindre elever att hjälpa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köttfärssås:

Haha. Absolut inte. Har själv nästan 10% frånvaro.

Dödsstraff är annorlunda. Detta handlar om pengar vi får för att gå i skolan.

Nej, det är pengar föräldrarna får för att ta hand om oss, sen väljer många att ge dem direkt till barnen.

köttfärssås:

coolt1.

Självdö..


   
SvaraCitera