Aviseringar
Rensa alla

jävla fetto


Angelize:
Vad brukar ni laga för mat då? 

min specialitet är tomatsås. den är inte av denna värld, när den blir riktigt bra, men håller fortfarande på att utveckla metoden. så den blir i regel bättre för varje gång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kronotomi:

hacka allt stort till smått och skit i att mixa istället, eller koka i många timmar

Ska banne mig göra det, men jag har för mig att om man kokar i flera timmar så försvinner alla näringsämnen i broccolin?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

player one:

min specialitet är tomatsås. den är inte av denna värld, när den blir riktigt bra, men håller fortfarande på att utveckla metoden. så den blir i regel bättre för varje gång.

Gott, äteru den med pasta eller? Jag tycker ej om sötman från krossade tomater. Vad har du i?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize: men jag har för mig att om man kokar i flera timmar så försvinner alla näringsämnen i broccolin?

Det gör det nog, kör på första alternativet istället


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FAN NU SLANK MATLÅDAN NER

 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

mm hatar de 🙁 Ska sluta laga mat.. spara pengar till annat..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag handlade dock grönsakerna på lidl så det va cheap

 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag gillar mat


   
SvaraCitera

Angelize:

Gott, äteru den med pasta eller? Jag tycker ej om sötman från krossade tomater. Vad har du i?

tja, grejen är den att du får köpa bra krossade tomater. mutti är ett bra fabrikat. egentligen ska du köpa hela tomater på konserv, muttis körsbärstomater är klassikern. sen får du satsa på metodik. börja med att fräsa tomatpuré i olja, sen tillsätter du löken, och fräser länge. rör konstant. vid det laget kan du tillsätta socker om du vill kandera löken, men det går kanske emot att få såsen mindre söt. sen tillsätter du tomaterna och vätska, uppemot hälften vin om så önskas, rött eller vitt är efter smak, men många föredrar vitt. jag märker ingen stor kvalitativ skillnad, som så. tillsätt peppar och buljongtärningar, om inte vätskan i sig var riktig buljong. låt sjuda utan lock under regelbunden omröring i minst 40 minuter. vill du så tillsätt en skvätt vodka 10 minuter innan den tas av plattan. tillsätt timjan fem minuter innan den tas av, och basilika, fryst eller färsk (ej torkad) när du tar den av värmen. servera med pasta. övriga kryddor jag brukar använda är en nypa curry, några stänk kanel, hackad vitlök några minuter innan vätskan och tomaterna, svartpeppar och en gnutta muskotnöt. det blir allt sammantaget rätt awesome. spenat kan tillsättas för lite edge, och dekorera gärna med färsk basilika. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Händer alltid mig, så har gett upp och äter lunch ute iställetLedsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haahaha 🙁

de e tänkt att ja ska kunna laga mat för ca 4 dagar iaf :S 

så äter ja upp de på två elr 1 o en halv dag 🙁 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize: quornbitar

fyfan va vidrigt tur att att man är svampishallergisk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ibland råkar jag äta lite av morgondagens matlåda ja

hehehe


   
SvaraCitera