Aviseringar
Rensa alla

Jävla hormoner.


Ämnesstartare

misfits:

Hur kommer det sig (om du vill berätta)?

Jo det är så att jag har pco, som är i enkelt format, bölder på livmodern, vilket ger mig 10 ggr så mycke smärta än mensvärk på hög nivå. Ungefär 2 veckor av månaden, får ingen mens och då kommer det inga ägg, utan ägg inga barn.

Så jag har en chans när jag är äldre att få provrörsbefruktning, min enda chans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pingulita:

Jo det är så att jag har pco

Oj, jag hade aldrig hört talas om det. Sjukdomar som påverkar ens liv är jobbigt, jag har själv erfarenhet :/ Jag går på livslång medicinering för att min sköldkörtel inte fungerar. Jag har inte ont, men jag har noll ämnesomsättning, tappar hår, sover dygnet runt, är deperimerad och har ätstörningar utan medicinen. Nu kan jag självklart inte jämföra detta med att inte kunna få barn, särskilt som det går att medicinera. Men jag vet hur det känns att ständigt må dåligt och ha ångest (eftersom det tar upp till ett år för mediinen att börja verka på riktigt).

Hoppas att du lyckas få barn när du är redo [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

misfits:

sköldkörtel inte fungerar.

nedsatt sköldkörtel funktion, typ hyposterios?
Det har jag med, så det medicineras jag mot också, vet exakt hur det är. Har sovit ungefär hela lovet , bara för att orka med skolan.
Antar att du kanske äter levaxin?

Så gör det så att du går ner? För mig gör den så att jag går upp. Vilket har resulterat i alla andra sjukdomar, Hatar dom allihopa.

Den dagen den lyckan [love]


   
SvaraCitera

Tjejer är så knasiga[sad]


   
SvaraCitera
Tuvan

Hehe nästan samma för mig. Senaste året har jag blivit helt barntokig!
Jag kollar på familjeliv, kollar upp människors sidor som jag känner.. tänker hur det skulle vara att vara gravid. Men sen vill jag ha ungen också såklart. Tänker o längtar till en liten knodd. [love] Jag vet inte varför det är såhär. Vill egentligen inte tänka på det men känslorna bara spritter i kroppen. Är det den biologiska klockan som vill något?[confused]

Jag är jättesugen på barn men vet att det inte är särskillt smart just nu.[n] Försöker ignorera det så gott det går.. Men drömma får man[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pingulita:

nedsatt sköldkörtel funktion, typ hyposterios?
Det har jag med, så det medicineras jag mot också, vet exakt hur det är. Har sovit ungefär hela lovet , bara för att orka med skolan.
Antar att du kanske äter levaxin?

Hypothyroidos har jag ja. Ush då, du verkar ha haft lite otur med det där :/ Jag äter levaxin ja, har ätit det i mindre än ett år.

Pingulita:

Så gör det så att du går ner? För mig gör den så att jag går upp. Vilket har resulterat i alla andra sjukdomar, Hatar dom allihopa.

I början gick jag ned väldigt mycket, i samband med att jag hade fått ätstörningar av att inte kunna äta mer än 800 kcal/dag (ungefär) för att inte gå upp i vikt. Dock har jag slarvat en del med medicinen på sistone och det har resulterat i viktuppgång. Men nu är jag på väg ned igen, med mer hälsosamma metoder 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

misfits:

ag äter levaxin ja, har ätit det i mindre än ett år.

Hoppas du märker att den funkar för dig,
jag har ätit den fram och tillbaka sen jag var 13, aldrig märkt någon skillnad.

Är det så att du vill ner för att du behöver det, eller är det för att nå den gammla vikten?
Antar eftersom du haft ÄS att synen på dig själv förändras ganska drastiskt.


   
SvaraCitera

Jag är redan sån 🙁
Min 30åriga syster har sagt att hon tror att jag kommer få barn före henne [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pingulita:

Hoppas du märker att den funkar för dig,
jag har ätit den fram och tillbaka sen jag var 13, aldrig märkt någon skillnad.

Är det så att du vill ner för att du behöver det, eller är det för att nå den gammla vikten?
Antar eftersom du haft ÄS att synen på dig själv förändras ganska drastiskt.

Jo, visst har jag märkt en del skillnad, men så fort jag slarvar lite så kommer allt tillbaka, tyvärr. Har du rätt dos? Det ska ju märkas skillnad, eftersom thyroideahormon är ett av de viktigaste i kroppen - det styr så mycket!

Jag vill gå ned främst för att komma i mina jeans. Jag är student och har inte råd att köpa massa nya [blush]. Nej, skämt åsido, min kropssyn har ju förändrats en hel del. Jag har fått mycket hjälp av mina vänner med störningarna, och nu äter jag normalt och har gått ned lite i vikt då jag inte äter en massa kolhydrater längre. Men visst är det svårt när man ser sig i spegeln ibland och ser att man inte är tjock, men det känns som man väger 100 kg, minst!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

misfits:

Har fler det såhär?

Varje dag. Jag vill inte ha barn men ändå vara gravid. Det är riktigt plågsamt runt ägglossningstiden[chocked]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera