Aviseringar
Rensa alla

jävla perfektionister


Ämnesstartare

Inte Gugge:

Okejdå

[party][party][party][bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är perfekt från födseln. Alltid glad, alltid snäll, alltid social och alltid välvårdat klädd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HEMLIGHETSFUL:

Okej. Efter att jag nu spenderat två månader i ett av världens relaxaste länder så har jag insett vilka jävla perfektionister i vi är i Sverige.
Det är så mycket man ska klara av.
Man ska:

Det där lät vettigt. Mer frihet till Sverige! [wink] Dock lever ju alla på olika sätt .. så man kan inte dra ut på det hela, genom att säga att HELA Sveriges befolkning lever så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja, jag är glad att jag inte bor i sverige.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HEMLIGHETSFUL:

men samhället är ju uppbyggt så att de som uppfyller de där kraven är snäppet bättre än alla andra

Och viktigaste av allt. Konsumera så mycket och så dyrt som möjligt. Då är man väldigt mycket värd i detta fula samhälle.

Harpyja:

Jag är perfekt från födseln.

Okej, kanske det kanske...

Harpyja:

Alltid glad, alltid snäll, alltid social

... inte helt omöjligt, vad vet jag.

Harpyja:

välvårdat klädd

Från födseln... Alltid naken alltså?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Från födseln... Alltid naken alltså?

Därför jag anses vara perfekt. De ser inte skillnaden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Och viktigaste av allt. Konsumera så mycket och så dyrt som möjligt. Då är man väldigt mycket värd i detta fula samhälle.

[shake] vi lever väl inte på 80-talet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lundini:

Det där lät vettigt. Mer frihet till Sverige! Dock lever ju alla på olika sätt .. så man kan inte dra ut på det hela, genom att säga att HELA Sveriges befolkning lever så.

Självklart gäller det inte alla, men generaliseringar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vissarionovitj:

[shake] vi lever väl inte på 80-talet?

Nej år 2010.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Nej år 2010.

bra. men i så fall kan jag inte säga att jag känner igen mig i de ideal du påstår råder, det känns som om de tillhör en annan tidsålder. nyliberalismen är död och jag lägger märke till att folk snarast ser ner på storkonsumenter och slösare. miljömedvetenhet och långsiktighet känns mer aktuellt än snobbism.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vissarionovitj:

jag lägger märke till att folk snarast ser ner på storkonsumenter och slösare. miljömedvetenhet och långsiktighet känns mer aktuellt än snobbism

Tycker det är så i mindre grupper.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vissarionovitj:

[shake] vi lever väl inte på 80-talet?

Nej, vi lever nu. Är väl ungefär så jag uppfattar det o0ckså, så som Myksa skrev. Dock har du en poäng i vad du skriver lite längre ner i tråden, dock är ju detta inte så utbrett, som man kan tycka att det borde vara. Snarare att det är så i mindre utsträckning, hos en del av befolkningen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Tycker det är så i mindre grupper.

passaro:

Snarare att det är så i mindre utsträckning, hos en del av befolkningen.

hm, jag antar att jag för tillfället råkar befinna mig i en hermetiskt tillsluten bubbla, för senast jag upplevde att status och priset på ens prylar hängde ihop var på högstadiet (ifall man nu inte räknar med medelålders män, men de är ju helt egen grupp och inga jag eller hemlighetsful behöver umgås med i större utsträckning).

om man håller sig till vår generation: i vilka grupper/var i sverige anser ni att det ser ut på det viset?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vissarionovitj:

om man håller sig till vår generation: i vilka grupper/var i sverige anser ni att det ser ut på det viset?

Hm. Menar väl att det är så överlag, i samhället. Nu menar jag inte exakt att "hej, kolla på mig jag har den senaste iPhone, fan vad status"-mentalitet, utan mer ett utpräglat konsumtionssamhälle i sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vissarionovitj:

om man håller sig till vår generation: i vilka grupper/var i sverige anser ni att det ser ut på det viset?

Folk ska konsumera så att vi kan producera mera så att alla ska få jobb.

Allt jävla skitsnack om miljön. Tror du jorden har gått plus på att alla ska ha en ny miljöbil? Mycket av det handlar bara om att vi ska handla nya saker.

Varför var 80-talet så om inte det är så idag?


   
SvaraCitera