Aviseringar
Rensa alla

Jävla skitliv


Ämnesstartare

cassaaandra00:

tror dessvärre att denna snubbe har tagit det för givet att du alltid ska förlåta honom trots att han beter sig som en idiot.

cassaaandra00:

trodde att killen skulle ändras. gjorde han det? nix, tjejen däremot förlorade allt - självkänsla, synen, vännerna lämnade henne för att hon vägrade lämna honom och de kunde tydligen inte "se på" när han behandlade henne så.

cassaaandra00:

det är uppenbarligen bullshit, han har dig lindat runt hans lillfinger liksom...

Allt det där stämmer in så jävla bra. Det är precis SÅ. Jag är 18, snart 19 och han fyller snart 23. Jag har sagt till honom att han tar mig för givet hela tiden men det tycker han ju inte själv såklart. Det är så svårt, för just när han är full och/eller aggressiv så hatar jag honom mer än allt annat. Och vi har "gjort slut" hundratals gånger. Men jag tycker så mycket om honom när han är på sitt bra humör. Så då förlåter jag honom och vi har det bra en stund tills det blir likadant igen..

Blivande_japan:

om inte annat tror du troligtvis att du är mer beroende av honom än vad du är.
jag tror att du också vet att det inte finns något annat du kan göra är att göra slut med honom.

Jag är ju egentligen inte beroende av honom. Alltså, det är bara så det känns. Han är liksom allt jag har, i princip. [sad]


   
SvaraCitera

jenkannn:

Är väl därför det är så svårt att lämna honom också, då försvinner den lilla glada delen från mig också..

Jag förstår absolut hur situationen ser hopplös ut ifrån ditt perspektiv. Men jag tror att du kan må bra en dag faktiskt. Även om du behöver hjälp. De här första stegen måste komma ifrån dig. Du måste göra dig av med den här killen och du måste uppsöka psykhjälp. Jag tror annars att det blir väldigt tungt att försöka klara det själv. Om du inte känner att du orkar ta de här första stegen själv så kanske du har vänner och familj som kan stötta dig?

jenkannn:

Så svårt att ta tag i det och verkligen lämna honom.

Han dödar ju dig inombords. Ingen får göra så mot dig. Om du en dag vill må bra tror jag att du måste klänga kvar vid livet med tänder och klor, åtminstone just nu. Och just nu innebär det precis det vi snackat om hittills:

1. Lämna den här killen.
2. Skaffa hjälp.


   
SvaraCitera

jenkannn:

Jag är ju egentligen inte beroende av honom. Alltså, det är bara så det känns. Han är liksom allt jag har, i princip. [sad]

Men om han behandlar dig som skit och slår dig är han ändå inget att ha, mycket bättre att du gör dig av med honom. Då kanske du kan hitta någon som faktiskt är bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

katamari:

1. Lämna den här killen.
2. Skaffa hjälp.

Det är så det är, och det vet jag ju. Mina vänner har sagt till mig att de ser mig sjunka som person. Förr var jag liksom en stark person. Trots att jag mådde så fruktansvärt dåligt efter våldtäkten så klarade jag av att leva och även om jag inte har tagit mig igenom det helt så mådde jag inte dåligt hela tiden utan just när jag tänkte på det.
Nu när jag inte tänker på våldtäkten och allt det har fört med sig så tänker jag på all skit jag har fått från min pojkvän så jag tänker alltid på nånting dåligt. Känner mig mindre än en myra. Jag vill så gärna skaffa hjälp men jag vet inte hur och vart. [sad]

Blivande_japan:

Då kanske du kan hitta någon som faktiskt är bra.

Var tillsammans med en kille innan och jag sitter och undrar hur jag kunde vara så dum som släppte taget om honom. Han önskade inget hellre än att vara med mig men jag struntade i honom och träffade den här idioten istället. Hela mitt liv är ett misstag [shake]


   
SvaraCitera

jenkannn:

Var tillsammans med en kille innan och jag sitter och undrar hur jag kunde vara så dum som släppte taget om honom. Han önskade inget hellre än att vara med mig men jag struntade i honom och träffade den här idioten istället. Hela mitt liv är ett misstag [shake]

om man inte är kär så är man inte, inte så mycket att göra åt det. det tjänar dock ingenting till att hålla sig kvar vid idioter som bara gör en illa


   
SvaraCitera

dumpa arslet


   
SvaraCitera

jenkannn:

Han önskade inget hellre än att vara med mig men jag struntade i honom och träffade den här idioten istället. Hela mitt liv är ett misstag [shake]

Sluta skuldbelägga dig själv. Du gjorde väl det som kändes rätt just då.


   
SvaraCitera

jenkannn:

vet att ni kommer skriva, det är ju bara att göra slut

Precis, så vad är det du undrar över?


   
SvaraCitera

Bäst för er båda att lämna honom han har problem


   
SvaraCitera

kram[love]


   
SvaraCitera

Du måste lämna honom, även om det känns hemskt och fel för dig. Du måste.


   
SvaraCitera

Been there done that.
Lämna omedelbart, gör dig själv den tjänsten [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

Precis, så vad är det du undrar över?

Det är inte så lätt att bara göra slut.

kebu12:

kram

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

Been there done that.

Hur var det för dig? Liksom hur kändes det efter att du lämnat personen?


   
SvaraCitera

jenkannn:

Hur var det för dig? Liksom hur kändes det efter att du lämnat personen?

Jag lämnade honom aldrig. Han lämnade mig, på ett vidrigt sätt. Låt inte dig själv utsättas för det. Ta steget själv, bryt dig fri. Det var asjobbigt till en början men jag växte mig stark. Du kan också göra det [love]


   
SvaraCitera