Aviseringar
Rensa alla

Jävla tampong-helvete


Ämnesstartare

Har haft mens i cirkus fyra år nu och tänkte idag premiärtesta tampong. Och dog nästan. Det gick inte. Stod och tryckte hur länge som helst men den kom liksom inte tillräckligt långt in, och det var vanliga, inte mini, men jag tänkte att det borde gå ändå? Eller är det det som är problemet?
Och jag testade att vinkla den bakåt, men den bara fjädrade tillbaka...


   
Citera
Ämnesstartare

Jag började använda tampong redan typ andra gången jag hade mens.. och visst var det lite trixigt och få det rätt i början, men träna så ska det nog gå. Tar det emot ändrar du bara riktning, man känner oftast själv när det sitter rätt.[smile]


   
SvaraCitera

besviken häst:

ar haft mens i cirkus fyra år nu

OMG!? du måste va tom på blod [no-no]


   
SvaraCitera

besviken häst:

Det gick inte. Stod och tryckte hur länge som helst men den kom liksom inte tillräckligt långt in, och det var vanliga, inte mini, men jag tänkte att det borde gå ändå? Eller är det det som är problemet?

Jag fick inte heller in dem i början och ibland händer det även idag. Försök slappna av och försök igen [y] Tampong är det bästa jag gjort, märker knappt av mensen nu mera [crazy]


   
SvaraCitera

Det brukar vara rätt krångligt de första gångerna. Du ska ju verkligen inte behöva trycka så den böjs. Prova igen bara.
Du kan ju alltid köpa ett paket mini istället, är alltid bäst att börja med.


   
SvaraCitera

aa joo de va knöligt för mej åxå första gången... men sen prova ja sån me införningshylsa, lätt som en plätt[bigsmile] men prova vinkla, vrida och framför allt slappna av![y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lite glidmedel kan hjälpa [y]


   
SvaraCitera

Unexpected:

Lite glidmedel kan hjälpa [y]

eller vaselin

fast det brukar itne behövas om du har relativ riktigt mens.

alltså tryck bara bakåt [rolleyes] var inte rädd för att trycka till. och tryck in den ordentligt, bara snörer ska synas. när du inte känner den sitter den bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oj.. Jag började i sexan (med mini) och hade lite problem att få in dem.

Börja med mini och använd lite glidmedel, vaselin(som finns på mataffärer) eller babyolja. Nä du har riklig mens ska det inte vara några problem alls.


   
SvaraCitera

jag hade inga problem att få in den första gången, men var ett helvete när jag skulle få ut den, fick nästan panik


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Titania_88:

men var ett helvete när jag skulle få ut den,

Just det där jag är livrädd för [chocked]

Förövrigt fick jag sjukt ont i magen när jag provade med tampong en gång förut [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså... om du spänner dig så får du ju inte in den... Du måste se till att slappna av så mycket som du kan så den glider in. :/


   
SvaraCitera

Bl0cket:

Förövrigt fick jag sjukt ont i magen när jag provade med tampong en gång förut [confused]

Det kan jag också få om jag vinklar den fel.

Det bästa är väl att prova olika ställningar när du ska föra in den. Testa att sitta på huk, det funkar nog bäst för mig även om jag är ett sånt pro att jag klarar av att föra in en tampong i alla ställningar [cool]

Vaselin på, börja med mini. Always mini-tamponger är de minsta jag har sett, de är pyttesmå! Prova dem.


   
SvaraCitera

Åt helvete med jävla "regular"! Såe jävla mycket blöder jag inte och skulle lätt kunna ha mini om det inte var ju helvetes galna, psykologiska tamponger nuförtiden, nej, inte trånga, men däremot FÖR små, söndriga och åt helvete. Och bindor har jag aldrig testat och kommer förmodligen aldrig att göra, blöder jag för mycket? Nej, det gör jag inte, ska man betala 40-50 kr för tamponger som är FÖR små?

Jag är ju faktiskt ganska trång, skoja inte. Har alltid haft problem med de där, för små och dåligt som bara går igenom och försvinner genom kroppen..

Berättar nu att jag försökte ta livet av mig också med hjälp av dem, Toxic-chock syndrom, ni vet. Haha, jag DOG, inte 🙁


   
SvaraCitera

Det kan vara lite krångligt i början, men som man så töntigt säger: Övning ger färdighet!
Köp mini, det är antagligen lättare att börja med. [party]


   
SvaraCitera