Aviseringar
Rensa alla

JÄVLAFITTMENS


Ämnesstartare

Jag har haft mens i drygt 4 år och har då haft det i typ 6 dagar, mest under 2a eller 4e dagen, men då bara behövt tampong med fyra droppar.

De senaste två gångerna har jag haft STÖRT mycket mens, den har varat i upp till 2 ½ vecka, även om det då kommer och går lite granna, men det värsta är att jag ungefär i mitten av den perioden får ASMYCKET mens i typ två dagar med klumpar, jag använde den största tampongen jag kunde hitta, den gröna med sex droppar, använde den största bindan jag kunde hitta också, trots detta vaknade jag mitt i natten för att det läckte och på gympan var jag tvungen att gå o byta mitt i. Det är jätteäckligt och känns som att det aldrig kommer o sluta.

Hur stor är risken för att detta kommer hända en tredje gång? Kommer jag alltid ha sån här mens f r o m nu? Det värsta är att min mens kommer komma samtidigt när jag ska fotvandra i frankrike i 2½ vecka i slutet av sommaren, där det kommer vara svårt att få tillgång till toalett och privata duschar. Finns det något jag kan göra som inte kräver att jag måste köpa tabletter....?


   
Citera
Ämnesetiketter

Bli gravid[y]


   
SvaraCitera

det finns ju receptfria som heter Cyklo-F. Dem kan du väl använda?
Om du skulle ändra dig om tablettfrågan är nog p-piller ett bra alternativ.
Sportar du/rör du på dig?


   
SvaraCitera

Fru Musica:

p-piller ett bra alternativ


   
SvaraCitera

Jolly:

__

What's with the __'s? o_o


   
SvaraCitera

underthesea:

har haft mens i drygt 4 år


   
SvaraCitera

samt: spring till närmaste ungdomsmottagning/gyn.


   
SvaraCitera

jag hade ruggiga mängder mens innan, men sen gick jag till en snäll tant på ungdomsmottagningen som gav mig tabletter som jag käkade i tre omgångar. sen dess har det varit braa.


   
SvaraCitera