Aviseringar
Rensa alla

Jag är en idiot...


Ämnesstartare

Jag kan inte prata med min storebror längre utan att få ångest. Jag fattar inte varför. Vi var jätte bra kompisar förut.
Det började för kanske 2 år sen. Jag störde mig som fan på honom för han hade det så jävla bra. Gick i en bra musikskola och fick spela musik hela dagarna. Träffade massa trevliga människor och hade det skit kul medans jag gick i en jävla rövskola med massa idiotlärare och dumma elever. Jag hade ingen jag kunde prata med. Jag mådde skit dåligt en period.
Och så slutade jag umgås med honom. Pratade minde och mindre med honom och sen slutade jag till och med att se honom i ögonen. Jag har behandlat han som skit i 2 år. Jag fattar inte vad jag håller på med... jag är en idiot. Mamma och pappa mår skitdåligt av det här... Mamma säger att hon nästan vill ta livet av sig p.g.a detta. Det hon inte vet är att det är jag som hela tiden totalt ignorerat honom. Om jag berättar det för henne är jag rädd för att hon kommer bryta ihop och bli skit arg på mig. Hon säger också att om inte vi börjar prata med varandra snart så sätter hon oss i terapi. Det kommer inte jag klara.

Kan nån hjälpa mig med det här?


   
Citera
Ämnesstartare

vad är det för en morsa som vill ta livet av sig för sönderna inte snackar? [tard]
Fan det händer ju många familjer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

börja umgås med din bror igen 😮


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paleface:

vad är det för en morsa som vill ta livet av sig för sönderna inte snackar?

Alltså, hon säger att jag inte fattar hur det känns för en mamma när hon vet att sina två söner inte pratar med varandra... Sen kanske hon överdrev lite det där med självmord.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är inte så konstigt. Jag hatar oftast min bror. Han är en jävla hösäck.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kaewt:

Alltså, hon säger att jag inte fattar hur det känns för en mamma när hon vet att sina två söner inte pratar med varandra... Sen kanske hon överdrev lite det där med självmord.

Men fortfarande.
Det är liksom inget ovanligt [tard]
Men börja snacka med honom igen bara sådär? ni börjar bråka lite, skrika, gråta sen kramar ni varandra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det låter som om du tar på dig otroligt mycket skuld och mår väldigt dåligt av situationen. Finns det någon möjlighet att du skulle kunna "tala ut" med din bror? Skriva ett brev? Skicka ett sms?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I mina öron låter det som att det mest humana vore om du tar livet av dig. Om man avundas någon som går musikskola så är man obotligt korkad.


   
SvaraCitera

ni kanske behöver lite terapi. om det är så att du får ångest varje gång du ser på honom eller pratar med honom så är det ju rätt svårt att bara börja prata med honom hipp som happ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var glad att ni inte slåss varje dag. [shake]
Du får vara snällare. [mad]

Paleface:

Men börja snacka med honom igen bara sådär? ni börjar bråka lite, skrika, gråta sen kramar ni varandra.

[y]


   
SvaraCitera

Comhem:

I mina öron låter det som att det mest humana vore om du tar livet av dig. Om man avundas någon som går musikskola så är man obotligt korkad.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kaewt:

Jag är en idiot...

Att du är en idiot är ju för det första oviktigt jämfört med resultatet som du kan få och dessutom irrelevant med problemet som du beskriver.

Bevisa att du inte är en idiot genom att börja tala med din bror!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har inga syskon [y]

Men jag har hört att man blir annorlunda utan dem [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är ingen idiot [smile] det sa en gång en liten pojke till mig, och nu säger jag det till dig [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en idiot? you are not alone.


   
SvaraCitera