Aviseringar
Rensa alla

Jag är feet


Ämnesstartare

Jag är en tjej på 12 år, jag tycker att jag är fet, mår fruktansvärt dåligt över att jag ser ut som jag gör

Jag vill gå ner typ 20 kilo, jag vill vara smal, jag vill ha anorexi

Jag är heldre underviktgt en normalviktig

Jag är ca 160 lång och vöger ca 64kg, folk säker att ja inte är fet men när ja kollar mig i spegeln ser jag en 

fet tjej, hur ska jag göra för att gå ner


   
Citera

du ska inte göra någonting 


   
SvaraCitera

anorexi låter jobbigt hörrö, det är inge bra att inte käka käket... Man ska inte vikta ner sig igenom att skippa käket va.. 


   
SvaraCitera

Asså.gud! När jag var tolv sprang jag.fortfarande runt.med.galonisar och hoppa i vattenpölar!Gråter Brydde.mig inte.om hur jag såg ut.

Men du är vacker, normalviktig och.kommer.säker växa massor.närmaste.åren, så.du ska.inte.göra nått.


   
SvaraCitera

Kontakta din husläkare för råd.


   
SvaraCitera

Du verkar ju redan vara anorektisk om du är 164, väger 64 och tror du är fet.. Du är inte fet någonstans.


   
SvaraCitera

Du växer i det snart, ingen fara


   
SvaraCitera

Var det så här förr? För när jag var 12 existerade inte sådana här tankar på samma sätt bland oss småungar. 


   
SvaraCitera

Du ska inte vara anorexi! Det är fulare än att vara lite överviktig och jag tror inte att du är överviktig! Du ska vara normal, va kvar som du är ju! 

Det du skulle kunna göra är att träna någon sport som du gillar, om du inte redan gör det. Och detta säger jag inte för att du ska gå ner i vikt! Man mår bättre känslomässigt om man tränar och man får.bättre självförtroende. Du behöver inte gå ner i vikt,  du är fin som du är!


   
SvaraCitera

SnowKin:
Du ska inte vara anorexi! Det är fulare än att vara lite överviktig och jag tror inte att du är överviktig! Du ska vara normal, va kvar som du är ju! 

Det du skulle kunna göra är att träna någon sport som du gillar, om du inte redan gör det. Och detta säger jag inte för att du ska gå ner i vikt! Man mår bättre känslomässigt om man tränar och man får.bättre självförtroende. Du behöver inte gå ner i vikt,  du är fin som du är!

det handlar för helvete inte om utseende utan om att kroppen ska fungera 


   
SvaraCitera

du vill inte ha anorexi 🙁


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Man mår inte bättre av att gå ned i vikt.
Även om det är en vanlig myt.


   
SvaraCitera

ditt bästa jag:

det handlar för helvete inte om utseende utan om att kroppen ska fungera 

 Det var det jag skrev. Men kroppen fungerar inte som den ska om man är anorexi och man blir gladare om man tränar och med det menar jag inte att man måste gå.ner i vikt.


   
SvaraCitera

SnowKin:

nej, det var inte vad du skrev.


   
SvaraCitera

ditt bästa jag:

nej, det var inte vad du skrev.

Ää, jo. Jag skrev att jag inte tyckte hon skulle bli anorexi för det är inte bra. Jag skrev också att hon skulle vara kvar i den kroppsform hon är i nu. Jag sa också att jag inte trodde hon var varken ful eller överviktig. Och att vara överviktig betyder inte heller att man är ful.


   
SvaraCitera