Aviseringar
Rensa alla

Jag är för snäll


Ämnesstartare

mediakatt:

Inget illa menat, men det där låter mer som konflikträdsla än snällhet. Varför gör du så?

Jag håller med om att det är konflikträdsla. Den grundar sig i min dåliga självkänsla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är inte särskilt snäll

dock är jag svag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamiszz:

Jag vet att det är en svaghet, därför jag skrev FÖR snäll.

Ja men problemet är inte att du är snäll, utan att du är vek. Det är skillnad.


   
SvaraCitera

Är på tok för snäll [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Det är nog bäst att hålla sig ifrån människor tills man hittar dom där med samma egenskaper som en själv.. Om man ens gör det

Jag har en kompis som gör samma sak.. Det är fint att hon är så hjälpam, men tycker synd om henne när jag ser henne ge och ge till andra utan att få något tillbaks. [sad]

Dold text: Hon brukar få/ och låna av mig. Men jag vill knappt att hon ska hjälpa mig på det sättet.

kraamiszz:

FÖR snäll. Det gynnar andra, men det är knappast att vara snäll mot sig själv.

För snäll för sitt eget bästa, det är synd. Men hellre att man är för snäll än för självgod.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamiszz:

Jag håller med om att det är konflikträdsla. Den grundar sig i min dåliga självkänsla.

Du kanske borde göra något åt det? Har inga bra förslag på vad, riktigt, men det är ju dåligt att du inte vågar stå upp för dig själv. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja sedan slutade jag vara det. men inte blir det bättre för det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamiszz:

säga ja när man egentligen vill säga nej, inte säga ifrån när någon behandlar en illa..ja ni fattar

Det problemet har jag med, men det är inte pågrund av att jag är för snäll utan för att jag är för feg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamiszz:

Var snäll mot dig själv. Jag vet att det är svårt men folk som inte betalar tillbaka är idioter. Det är så.

Ja.

kraamiszz:

Det är nog bäst att hålla sig ifrån människor som utnyttjar en, men ännu bättre än att ta hand om sig själv genom att inte tillåta att vissa grejer händer. Man får sätta andra människor på plats, helt enkelt.

Det kommer bli svårt! Ingen av mina nuvarande vänner kommer vilja umgås med mig. [sad]

Men jag tror jag klarar det någorlunda bra, sålänge jag har tillgång till internet så kan jag umgås med er online. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamiszz:

Nej, verkligen inte. [tard] Balans, som sagt.

du känner väl på dig då någon försöker utnyttja dig, då får du sätta när foten, du får väl träna upp det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Ja men problemet är inte att du är snäll, utan att du är vek. Det är skillnad.

Ja, jag håller med om att det är så. Jag menade bara att andra kanske uppfattar det som att jag är snäll. Men det kanske de i själva verket inte gör..de kanske också tycker att jag är svag.

Slumpartad:

Är på tok för snäll

Snäll eller svag?

framtidstron lever:

Ja men problemet är inte att du är snäll, utan att du är vek. Det är skillnad.

Hjärtlös:

Men hellre att man är för snäll än för självgod.

Ingetdera helst. [n] Men jag förstår vad du menar. Jag älskar det faktum att jag är hjälpsam osv, men jag måste vara mycket snällare mot mig själv. Dvs vara snäll mot människor som verkligen förtjänar det, och som ger tillbaka.

mediakatt:

Du kanske borde göra något åt det?

Jag ska gå och prata med en kurator.

OF 5:

ja sedan slutade jag vara det. men inte blir det bättre för det

Varför blir det inte bättre?

JejeX:

Det problemet har jag med, men det är inte pågrund av att jag är för snäll utan för att jag är för feg.

Det är ju lite samma?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamiszz:

Det är ju lite samma?

Hur menar du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamiszz:

Men det kanske de i själva verket inte gör..de kanske också tycker att jag är svag.

Det är mycket möjligt 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JejeX:

Hur menar du?

Men för snäll menar jag feg/svag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamiszz:

Men för snäll menar jag feg/svag.

Det är två skilda saker egentligen.. Men jaja. Det har redan sagts.

Hoppas det blir bättre anyway.


   
SvaraCitera