Aviseringar
Rensa alla

Jag är förvirrad och UPPRÖRD!!!!!!!!


Ämnesstartare

Alltså jag förstår ej Sveriges straffsystem, jag blev så jävla upprörd när jag fick veta att Bobs styvfar var ute!!! Alltså jag ville allvarligt talat typ... typ ringa och säga till riksdagen att jag var ledsen över det:(
Och nu undrar jag vilket parti som är för hårdare straff? MYCKET hårdare straff! För jag ska isf gå med i detta ungdomsförbund och hjälpa till och se till så att Sveriges straffsystem blir hårdare[mad][mad][mad][mad]


   
Citera
Ämnesstartare

Har hört att Sverigedemokraterna är för hårdare straff. Personligen ser jag inte hur det hjälper folk att straffa dem.. Jag anser att vi bör ge alla som begår våldsbrott upprepade gånger varsin spruta så att de somnar in som ett sjukt djur..

Så skapar man fred!! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Har hört att Sverigedemokraterna är för hårdare straff. Personligen ser jag inte hur det hjälper folk att straffa dem.. Jag anser att vi bör ge alla som begår våldsbrott upprepade gånger varsin spruta så att de somnar in som ett sjukt djur.. Så skapar man fred!!

Står det så i S3ONs bibel? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Paseo

ja sverige är konstiga näre gäller straff
såg just detta på facebook
Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BurrePurre:

Står det så i S3ONs bibel? [rolleyes]

Du har hajat!! [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paseo:

såg just detta på facebook

som säkert inte alls är vinklad som fan..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paseo:

såg just detta på facebook

Tycker det är ganska logiskt ändå.. Den döda flickan lider knappast av detta då hon är död..

Pokerspelaren har säkerligen men för livet och lever..


   
SvaraCitera
Paseo

S3ON:

Tycker det är ganska logiskt ändå.. Den döda flickan lider knappast av detta då hon är död.. Pokerspelaren har säkerligen men för livet och lever..

det där va väl ändå lite rått sagt
har man mördat nån så ska man in i fängelset tkr jag
man ska lida för va man har gjort
man ska inte ba poff dö o så vare borta
ne inte dödsstraff livstid fängelse ska man ha om man gjort det med flit
det är ju dock svårt å avgöra ibland


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Har hört att Sverigedemokraterna är för hårdare straff. Personligen ser jag inte hur det hjälper folk att straffa dem.. Jag anser att vi bör ge alla som begår våldsbrott upprepade gånger varsin spruta så att de somnar in som ett sjukt djur..

Mmh också hört det, moderaterna med. Men har lite svårt för dem båda.
Tror inte på dödsstraff, tycker de går för lindrigt undan också kan de hända att man fäller fel och då är det försent. Så nej. Men jag tänker på detta som hände i Angered, kommer ej ihåg vad fallet hette. Men de sparkade på en gammal gubbe för att de ej fick klappa på hans hund eller något, sju stycken killar typ. Det visade sig att det endast var fem killar som hade deltagit de andra två hade bara tittat på. Men då fick de två killarna 36 tusen kr var för att de hade varit häktade utan öh anledning.. medan gubben som fick allvarliga skador både psykiskt och fysiskt fick 70 tusen kr. (Faktan kanske inte är korrekt, men ungefär)

Då kan jag tycka såhär, alltså om jag hade fått bestämma lol. Att pojkarna som hade deltagit inte skulle fått fängelse, för det fick dem i några månader tror jag. Fängelse är ingenting som jag tror på alls, det gör oftast bara dem mer kriminella för att de får träffa andra kriminella osv. Utan då kan jag tycka att de hade fått gå fria ute, men att gubben alltid skulle fått 5-10 tusen kr av deras lön resten av deras liv beroende på hur mycket de tjänar.
För jag menar när de hamnar i fängelse så gynnar det inte gubben någonstans, och inte ungdomarna heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paseo:

har man mördat nån så ska man in i fängelset tkr jag
man ska lida för va man har gjort

Ja man ska lida i resten av sitt liv, alltså minst 30 år. MINST! Bobs styvfarsa kom väl ut efter tio år eller något, helt jävla sjukt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sameshit:

Ja man ska lida i resten av sitt liv, alltså minst 30 år. MINST! Bobs styvfarsa kom väl ut efter tio år eller något, helt jävla sjukt.

Och har för mig att han fick livstid


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paseo:

såg just detta på facebook

dråp är minst 6 år så uppenbarligen säger inte den där hela berättelsen

Tycker för övrigt folk som är emot hårdare straff borde fundera på vad det ska tjäna till och ifall det är straffet i sig eller rehabiliteringen som är det viktiga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Tycker för övrigt folk som är emot hårdare straff borde fundera på vad det ska tjäna till och ifall det är straffet i sig eller rehabiliteringen som är det viktiga

Straff OCH rehabilitering.


   
SvaraCitera
Paseo

Dan_the_ironman:

så uppenbarligen säger inte den där hela berättelsen

hehe nä jag tror inte facebook är källan till kunskap direkt

Sameshit:

Ja man ska lida i resten av sitt liv, alltså minst 30 år. MINST! Bobs styvfarsa kom väl ut efter tio år eller något, helt jävla sjukt.

det är sjukt punkt
fattar inte hur man kan resonera på annat vis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paseo:

har man mördat nån så ska man in i fängelset tkr jag

Paseo:

man ska lida för va man har gjort

Hat skapar hat.. Hämnd leder ingenstans i längden.. Huvudsaken är att de som skadar andra hindras från detta.. Tyvärr är detta svårt att förutse innan dess att brott begås, vissa livsstilar kan möjligtvis urskiljas vid ett kriminellt mönster av upprepade småbrott i ung ålder.. I dagsläget bevakas dessa ungdomar, men inte fullt ut uppenbarligen, mer kan göras på det planet!


   
SvaraCitera