Aviseringar
Rensa alla

jag är inte bög eller så, men...[spela Apocalypse World]


Ämnesstartare

jag vill dra igång en internetbaserad omgång av apocalypse world (playbooks, eller typ karaktärer, finns här för de som inte känner till detta fantastiska spel, sätter tonen rätt bra). i och med att mad max-apokalyps är uttjatat så kommer denna apokalyps utspela sig i ett postapokalyptiskt sovjetunionen. snö, kyla, trasiga landskap och mutanter. och, just det, de sista spillrorna av den storslagna sovjetrepublikens forna glans. man kan förvandla moskva till eld och aska, men kan man verkligen krossa partiet?

utlovar även mycket våld, intriger och annat roligt.

ska fundera på ett bra sätt att spela det, i brist på fantasi så slänger jag väl upp ett forum. spelet är i grunden skrivet för gemensamt skapande, men jag tar på mig rollen som mc/moderator. det är en fördel om ni äger boken, men om inte så räcker det nog med att "äga" den. i vilket fall så är den rätt billig, och spelet är awesome.

intresseanmälan sker i tråd.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

bump från helvetet. men seriöst, det känns lite intressant, igen. vem är på?

är för övrigt lite flexibel med setting, kommer förmodligen spelleda en kampanj irl med sovjettema snart. har ingenting emot att spelleda två sådana, men är öppen för andra möjligheter också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inte ja heller


   
SvaraCitera
time
 time

Leijonsparf:

ett postapokalyptiskt sovjetunionen. snö, kyla, trasiga landskap och mutanter. och, just det, de sista spillrorna av den storslagna sovjetrepublikens forna glans. man kan förvandla moskva till eld och aska, men kan man verkligen krossa partiet?

Detta.
Fick.
Mig.
Att.
Komma.
I.
Byxan.

mvh Intresseanmälning nr 1


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hehe rollspel


   
SvaraCitera

Åh, är intresserad. Brukar dock ha svårt att engagera mig i forumrollspel, dels på grund av ovana och dels på grund av det långsammare tempot.

Hm.

*bevakar tråd*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rollspela via internet - För dig som är ännu mer forever alone än DnD-kidsen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Detta.
Fick.
Mig.
Att.
Komma.
I.
Byxan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

mvh Intresseanmälning nr 1

hör av mig när jag kommit på lämplig spelmetod. läs: slängt upp ett forum i brist på bra tjänster. kolla upp playbooks medelst länk jag bifogade i första inlägget och välj en sådan så länge.

Miceparade:

Åh, är intresserad. Brukar dock ha svårt att engagera mig i forumrollspel, dels på grund av ovana och dels på grund av det långsammare tempot.

jag också, aldrig riktigt testat. men jag tror att apocalypse world skulle göra sig rätt bra för internetspelande. det är den typen av samberättande som det är skrivet för.

Semi:

Rollspela via internet - För dig som är ännu mer forever alone än DnD-kidsen!

gnäll, har ju en irl-spelgrupp redan. eller ja, snart i alla fall.

fast ja, sant.


   
SvaraCitera