Aviseringar
Rensa alla

Jag är inte rasist men...


Paseo

aristoteles:

Hade väl inte kunnat förvänta mig någon intelligent respons från en sån som du.

Katt åt tonfisk, började sjunga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paseo:

Katt åt tonfisk, började sjunga.

En sammanfattning av din blogg?


   
SvaraCitera
Paseo

aristoteles:

En sammanfattning av din blogg?

Hehe det hade ju vart ganska konstigt isf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Någon som särskiljer människor baserat på deras ras.

Håller med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paseo:

"Det ligger en osynlig, omedveten rasistisk dimma över hela Sverige." skrev jag i min blogg i fredags. Mm!!!! Tolka det hur som.

Så fort man pratar med en full, vit, frustrerad arbetarman i 30-årsåldern så vet man att bara är en tidsfråga innan vissa bruna åsikter kryper fram har jag märkt vid ett flertal tillfällen.

Utspädaren:

Vi måste stå upp för vårt land? Fan gnäller du om dazed.

Jo det är ju klart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har plugga hela natten:-( borde egentligen plugga nu också.... Jävla IB-.-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cuzIcan:

Jag har plugga hela natten:-( borde egentligen plugga nu också.... Jävla IB-.-

Alltså läst igenom typ history of the roman empire eller skrivit en uppsats?


   
SvaraCitera
Paseo

dazed:

Så fort man pratar med en full, vit, frustrerad arbetarman i 30-årsåldern så vet man att bara är en tidsfråga innan vissa bruna åsikter kryper fram har jag märkt vid ett flertal tillfällen.

Såååå sant


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paseo:

Såååå sant

Det är väl en konsekvens av att folk i regel har samlat på sig en del fördomar och att samhället i Sverige samtidigt kraftigt fördömer sådana åsikter, det gör att dom kanske bara kan ventilera sina efterblivna små idéer när dom är mer eller mindre kraftigt salongsberusade. Lite som när man får för sig att bekänna något slags romantiska känslor för någon upptagen kvinna på fyllan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Många tkr att de bara är vita som är rasistiska mot svarta, men många med mörk hy antar att jag är rasist bara för att jag råkar vara vit. De är väl också rasism?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cuzIcan:

Många tkr att de bara är vita som är rasistiska mot svarta, men många med mörk hy antar att jag är rasist bara för att jag råkar vara vit. De är väl också rasism?

Ja.


   
SvaraCitera
Paseo

dazed:

Det är väl en konsekvens av att folk i regel har samlat på sig en del fördomar och att samhället i Sverige samtidigt kraftigt fördömer sådana åsikter, det gör att dom kanske bara kan ventilera sina efterblivna små idéer när dom är mer eller mindre kraftigt salongsberusade. Lite som när man får för sig att bekänna något slags romantiska känslor för någon upptagen kvinna på fyllan.

Ja, det är precis så det är.
Jag märker också tydligt på min nya skola, som har SFI, att de svenska eleverna, och lärarna som inte undervisar i SFI, ser SFI eleverna som mindre människor. Ingen pratar med de och folk ser de som mindre intelligenta än oss andra. Jag pratar nästan bara med SFI eleverna för jag tycker de är mycket mer intressanta att umgås med då de gymnasieleverna jag pratat med är rätt ointressanta och tråkiga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Alltså läst igenom typ history of the roman empire eller skrivit en uppsats?

Läst om hjärnan för psykologin, tagit mig igenom vektorer för fysiken, funktioner i matten, skrivit uppsats om the crow road för engelskan, läst delar av mig äger ingen för att analysera inför svenskan nästa vecka, försökt göra histogram i excel för en labb rapport till biologin ..... Fml 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paseo:

Jag märker också tydligt på min nya skola, som har SFI, att de svenska eleverna, och lärarna som inte undervisar i SFI, ser SFI eleverna som mindre människor.

Nu tror jag vi paradoxalt nog drar alla svenskar över en kam när vi moraliserar, fail. Men jag förstår lite vad du menar kanske.

Paseo:

Ingen pratar med de och folk ser de som mindre intelligenta än oss andra. Jag pratar nästan bara med SFI eleverna för jag tycker de är mycket mer intressanta att umgås med då de gymnasieleverna jag pratat med är rätt ointressanta och tråkiga.

Jo en schysst historia om flykt undan inbördeskrig kan ibland vara mer intressant att lyssna på än om det där sjuka som hände på senaste LAN'et.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cuzIcan:

Läst om hjärnan för psykologin, tagit mig igenom vektorer för fysiken, funktioner i matten, skrivit uppsats om the crow road för engelskan, läst delar av mig äger ingen för att analysera inför svenskan nästa vecka, försökt göra histogram i excel för en labb rapport till biologin ..... Fml 🙁

Jag som gick på vanlig kommunalt slackergymnasium behövde plugga kanske 4 ggr under hela treårsperioden. Det där låter ju som helvetet på jorden för mig.


   
SvaraCitera