Aviseringar
Rensa alla

Jag är kär i en i min klass, snälla hjälp mig.


Ämnesstartare

Hej
Jag är en kille på 18 år och går i 3an på gymnasiet. Det är så att jag har gått och blivit tok kär i en tjej i min klass, men jag vågar inte berätta det för henne. Vi snackar ibland i skolan och träffas även ibland på fritiden, men då är vi aldrig ensamma utan det är alltid andra kompisar med. Vi tar snart studenten och jag får ont i magen när jag tänker på att jag kanske aldrig får se henne mer efter det. Jag är rädd för att berätta hur jag känner, för hon kanske inte känner likadant. Jag har aldrig haft ett seriöst förhållande innan och vet därför inte hur jag ska närma mig henne.Vet inte vad jag ska göra, skulle behöva lite råd.


   
Citera

Prata med henne! du har ändå ingenting och förlora.


   
SvaraCitera

Ja du..

[bigcheers]


   
SvaraCitera

hur svårt ska det vara att prata med varandra


   
SvaraCitera

Bjud henne på fika eller nått vid ett bra tillfälle.. [y]


   
SvaraCitera

Försök närma dig så gott det går när du väl är med henne med dina kompisar. Kanske hålla armen runt henne när ni kanske tittar på tv/film?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

Prata med henne! du har ändå ingenting och förlora.

OF 5:

hur svårt ska det vara att prata med varandra

Alltså jag kan prata med henne och så, men vågar inte berätta om mina känslor för henne. Jag har alltid haft svårt med att prata om känslor med tjejer jag tycker om.

S3ON:

Bjud henne på fika eller nått vid ett bra tillfälle.. [y]

mm det låter ju bra. Men jag är blyg när det kommer till kärleksrelationer. Jag är inte så blyg när jag talar med folk jag inte är attraherade av, har både kill- och tjejkompisar. Men om bara hon och jag skulle träffas så skulle jag bli så nervös. Vad ska man prata om? Vi pratar ju ibland i vanliga fall men om jag bjuder henne på fika så kommer det kännas annorlunda.

MakingBelieve:

Försök närma dig så gott det går när du väl är med henne med dina kompisar. Kanske hålla armen runt henne när ni kanske tittar på tv/film?

Ja det var ett bra tips. Ska försöka närma mig lite mer när vi är med kompisar.

Jag har varit lite småkär i henne de senaste månaderna men det var nu i torsdags jag verkligen "föll" för henne eller vad man ska säga. Det var studentbal och hon såg så himla fin ut och det pirrade i magen när jag såg henne. Vi dansade sen på balen, det var till och med hon som bjöd upp mig. Sen på efterfesten så satt hon i mitt knä ett tag.

Jag var rätt så full (väldigt full) sen på efterfesten så kommer inte ihåg allt som hände, det hände inget mer än att hon satt i mitt knä det vet jag, men är rädd för att jag kanske skämde ut mig lite inför henne (eftersom jag var full och antagligen snackade massa bulle).

Men jag vill inte läsa för mycket i de här händelserna eftersom vi är ändå rätt bra kompisar och hon kanske bara dansade med mig som kompis.

Jag tror min oro grundar sig i att jag aldrig har sagt till en tjej att jag gillar henne, alltså gillar gillar henne, och vill bli ihop med henne.

Jag blir också lite nervös över tanken att hon gillar mig eftersom att jag är rädd att hon märker att jag är oerfaren i relationer och kanske blir uttråkad. Jag vet inte riktigt hur man ska bete sig som pojkvän.

Nu kanske ni tycker att jag låter helt socialhandikappad. Jag har haft korta relationer till tjejer innan men ingen som varat mer än två månader och de har inte varit som vanliga pojkvän-flickvän relationer. Mest typ att vi gått på fester tillsammans och strulat och hållit på och sedan snackat mycket online. Inte så mycket fika tillsammans eller träffas utanför skolan/fester.

Men som jag känner för den här tjejen har jag aldrig känt innan. Vi kommer kanske träffas i skolan nästa vecka ( kanske inte eftersom vi inte har så många lektioner längre) men tror inte jag vågar säga något då. Vi ska på en fest tillsammans på fredag sen ( Hon,jag och några andra gemensamma kompisar), det kanske är rätt tillfälle? Får bara se till att inte dricka för mycket.

Nu känns det som att jag har skrivit en halv bok här. Men jag kände att jag var tvungen att snacka av mig lite, känslor och sånt är inget jag brukar prata med mina kompisar om nämligen. Jag är mycket tacksamma för era svar och om någon orkar läsa igenom vad jag har skrivit och känner för att lämna några tankar/råd till mig så gör gärna det. Hur som helst har era svar hjälpt mig lite och det känns även skönt att få skriva ner vad man känner.


   
SvaraCitera

Johan__:

Jag är rädd för att berätta hur jag känner, för hon kanske inte känner likadant.

Ni går ju i samma klass och har gjort det i tre år så du kan ju inte ha några stora problem att prata med henne? Eller? [smile]

Jag tycker du ska prata med henne, sök signaler och sedan, om det känns som att hon vill träffas - bjud ut henne! Lycka till! [smile]


   
SvaraCitera

Johan__:

Jag är rädd för att berätta hur jag känner, för hon kanske inte känner likadant.

Du har ingenting att förlora, bara vinna.
Hon kanske inte känner likadant, men då finns det inget du kan göra åt det. Klappa dig själv på axeln och gå vidare i så fall. Det låter mycket enklare än vad det i själva verket är, men huvudsaken är ju att du försöker. Du har som sagt ingenting att förlora.

Johan__:

Jag blir också lite nervös över tanken att hon gillar mig eftersom att jag är rädd att hon märker att jag är oerfaren i relationer och kanske blir uttråkad.

Någonstans måste man börja, eller hur?
Om jag gillade en kille som var oerfaren i relationer så skulle jag kanske bli lite uttråkad, inget snack om saken, men jag skulle inte sätta mig i ett hörn med armarna i kors och sucka ,"fan vad tråkig du är" Jag skulle försöka få det att funka, med killens hjälp förstås.
Man måste ju ha tålamod med de som är mindre erfarna. Det gäller inte bara relationer.

Johan__:

Nu kanske ni tycker att jag låter helt socialhandikappad.

Inte det minsta. Du är ju typ bara blyg när det kommer till kärleksrelationer?

Johan__:

Får bara se till att inte dricka för mycket.

ja. alkohol förstör väldigt mycket.

Lycka till.


   
SvaraCitera

Johan__:

Jag har alltid haft svårt med att prata om känslor med tjejer jag tycker om.

Tro mig, sådant är så mycket lättare om man har rökt på lite, eller druckit.


   
SvaraCitera

Hej Johan,

Du vet inte om hon känner likadant för dig, men ni är ju i alla fall kompisar, så jag skulle tro att det bästa är att utnyttja den situationen. Försök att bli så nära vän med henne som du kan, därför att om du blir en världens bästa kompis för henne, så är det möjligt att hon fattar tycke för dig.

Du är rädd för att aldrig mer se henne efter studenten, och som jag uppfattar det så känner du en press att hinna berätta dina känslor för henne innan det är för sent. Men som jag sa tidigare, försök bli ännu närmare kompis med henne, så att ni även kan umgås på fritiden efter studenten, då får du även mer tid på dig att känna dig redo att berätta om dina känslor för henne, samt att hon kanske kommer få känslor för dig (om hon inte redan har det).

Speltidning:

Tro mig, sådant är så mycket lättare om man har rökt på lite, eller druckit.

Det är en skam om man måste blanda in sånna saker för att kommunicera med en annan människa. Det är absolut inget jag skulle rekommendera.


   
SvaraCitera

Slusklurken:

Tro mig, sådant är så mycket lättare om man har rökt på lite, eller druckit.

Ingen bra utväg.


   
SvaraCitera
kachin

men ragga lite. [wink]
säg inte bara rätt ut "jag gillar dig väldigt mkt/jag e kär i deiiij"
för då kan hon bli rädd o dra sig undan, även fast hon gillar dig.
inte pang på rödbetan alltså! [no-no] är mitt råd som expert på detta ämne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för alla tips och råd :).

headswithroll:

Ni går ju i samma klass och har gjort det i tre år så du kan ju inte ha några stora problem att prata med henne? Eller?

Nä några problem att prata med henne som kompis har jag inte men det är nu när jag fått såna här känslor som det känns svårt att berätta.

Men jag tycker dit råd låter klok, att prata med henne, söka signaler och sedan, om det känns som att hon vill träffas - bjuda ut henne [y]

start all over again:

du har ingenting att förlora, bara vinna.
Hon kanske inte känner likadant, men då finns det inget du kan göra åt det. Klappa dig själv på axeln och gå vidare i så fall. Det låter mycket enklare än vad det i själva verket är, men huvudsaken är ju att du försöker. Du har som sagt ingenting att förlora

Du har nog rätt, tror jag tänker för mycket på det och stressar upp mig så.

start all over again:

Du är ju typ bara blyg när det kommer till kärleksrelationer?

Så sant så

Slusklurken:

och som jag uppfattar det så känner du en press att hinna berätta dina känslor för henne innan det är för sent.

Ja det är ungefär så jag känner. Men ditt råd låter klokt , jag ska försöka bli lite mer närmare henne.

kachin:

men ragga lite. [wink]

Några tips på hur man kan göra det då [smile]

Som sagt tack alla för er hjälp. Nästa vecka blir det skola och sen på fredag fest så vi får se vad som händer. Jag ska försöka närma mig henne lite mer och försöka läsa om jag får några signaler. Känns som att jag måste sluta "over-think it" och agera lite mer. [smile]


   
SvaraCitera

Johan__:

Känns som att jag måste sluta "over-think it" och agera lite mer.

[y]


   
SvaraCitera