Aviseringar
Rensa alla

Jag är kär i en tjej i min klass men hur ska jag göra?


Ämnesstartare

Hej Alla!

Jag är en pojke på 14 årsålder och som går i 7:an. Jag är kär i en tjej i min klass och jag vet inte vad jag ska göra för att visa att jag har känslor för henne. Hon är vacker och allt är så perfekt med henne och jag vill verkligen gå ut med henne men jag vet inte när jag kan göra det och jag vill verkligen inte att hennes tjej vänner ska få reda på att jag frågar chans på henne! Jag känner henne väl men hon vet inte att jag gillar henne! Hon brukar ibland ge mig blickar som är så omotståndliga så min blick fastnar på henne och ibland brukar jag tappa konsentrationon på lektionen! Jag har varit i hop förr men då var det så att tjejen då var kär i mig istället när jag gick i 2:an! Jag vet inte vad jag ska göra för att hon ska gilla mig jag vet att jag kan bjuda henne på bio eller så prata efterskolan men jag vet inte vad hon är ute efter! Många unga tjejer är alltid ute efter något! Hon är en sådan tjej som sminkar sig och tar parfym som gör att hon bara blir mer vackrare!jag är också jätte blyg när jag ska börja prata med någon som jag inte brukar prata med! Vi är desutom bara klass kamrater så vi står in varandra så långt bort! Men jag vill berkligen bli ihop med henne och kanske något mer! Kan ni hjälpa mig om vad jag ska göra? Tips även om vad jag kan ta upp för ämnen när vi pratar med varandra! Tack iförhand!:)


   
Citera

Börja sakta men säkert att prata mer med henne. Låt henne sedan följa med dig någonstans någon gång på en håltimma. Umgås successivt mer och mer med henne i skolan. Sedan kan du bjuda hem henne till dig eller kanske åka till stan och ta en fika efter skolan. Fortsätt att umgås på fritiden och sedan smäller du till. Se bara upp för
4039148916_holiday_rom_com_friend_zone_4


   
SvaraCitera

Börja med att skrika mindre (det finns fler skiljetecken än utropstecken). 

OT: Försök först och främst få bättre kontakt med henne, vare sig det är att snacka i skolan eller via snapchat/kik. Avslöja inte dina känslor för tidigt, lär känna henne först. 


   
SvaraCitera

Spontant tycker jag att du bör ta reda på om hon är intresserad av dig. Just nu vet vi bara att du är intresserad av henne, men det är två i en relation. 

Ta mer kontakt med henne, prata oftare med henne, ta reda på hur hon är vad hon gillar. Vet du om hon har en pojkvän? Har hon varit ihop med någon kille tidigare, hur är han som person?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hej jag är tillbaks och idag märkte jag att hon är inte inte är intresserad av mig så det betyder att jag är på god väg eftersom att idag när jag var i skolan på sissta lektionen så behövde hon hjälp(och hennes kompis bredvid) med hur man hittar på kartan när vi var och orenterade idag! Och det bästa av allt var att hon ville att jag skulle vara hennes Bro och hjälpa henne. sa hon!! Så jag tycker jag har gjort ett bra jobb men för att hålla deta uppe måste jag träffa henne mera vardagligen !! Jag tror inte det räcker med att träffa henne bara iskolan. Och tack så mycket för allt stöd och kommentarer jag får av er och imorn ska jag försöka fråga henne om vi skulle kunna träffas någon dag och göra något efter skolan!! Jag tror jag vet hur man pratar med tjejer på ett sätt så som de gillar! Ses imorn jag är väldigt tröt! Hejdå


   
SvaraCitera

Lycka till! GladHjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack Jag kunde inte bjuda henne men en bättre sak är att jag har hittat henne nu på kik och jag har startat att bli vän med henne och om vi fortsätter så.... Men tack Rayor Hon är värkligen den snygaste tjej jag någonsin träffat! Hur som helst vet jag redan till exempel vilken hennes favorit färg är : Svart


   
SvaraCitera

Hej alla Jag är en pojke på 15 år går i 8 an har varit kär i en tjej i min klass den början av 7 an vet inte vad jag ska gör hon är snygg och vacker vad ska jag göra 


   
SvaraCitera

Hampus2222:
Hej alla Jag är en pojke på 15 år går i 8 an har varit kär i en tjej i min klass den början av 7 an vet inte vad jag ska gör hon är snygg och vacker vad ska jag göra 

Du ska göra en ny tråd. Inte snällt att ta andras trådar Icke!


   
SvaraCitera