Aviseringar
Rensa alla

Jag är kär i min bästavän, hjälp mig.


Ämnesstartare

Hej, nu är det så här att jag är kär i min bästa tjej kompis och hon har en kille.. tvärr..

Till att börja med, hon bråkar ofta med sin kille.. hon pratar om ALLT med mig och jag likaså. Hon brukar skriva till mig att hon älskar mig. Ibland "jag älskar dig bästavän", och ibland bara "Jag älskar dig".. Har hänt en enstaka gång att hon skriver "Jag älskar dig otroligt mycket" Jag skriver självklart tillbaks eftersom jag är kär i henne..

Problemet är jag vet inte om hon älskar mig mer än vän eller inte.. Men en sak vet jag att jag är dökär i henne, hon är yngre än mig också. Jag höll på med henne innan hon blev tillsammans med X.. Och nu är vi bästavänner.. Helt otroligt va? Aja.. Vad ska jag göra?

Hon har varit tillsammans med sin kille i snart tre månader, men allt jag hör att han ljuger, är skit och bråkar hela tiden.

Jag är en helt förvirrad kille som är ute och cyklar.. Snälla hjälp mig..


   
Citera

hennes nuvarande förhållande låter ju inte så trevligt, så förhoppningsvis tar det slut snart. Men för att respektera alla parter i denna situation bör du vänta tills det är slut mellan henne och hennes kille innan du gör något åt det du känner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

hennes nuvarande förhållande låter ju inte så trevligt, så förhoppningsvis tar det slut snart. Men för att respektera alla parter i denna situation bör du vänta tills det är slut mellan henne och hennes kille innan du gör något åt det du känner.

Nej inte alls trevligt, hon berättade till mig att han "kysste" en annan och skyllde på alkoholen men hon säger även att det är något med honom som gör så att hon inte kan släppa honom.. Jag frågade henne här om dagen om hon verkligen var kär i honom och hon sade att hon inte visste, hon vet ingenting, hon är helt förvirrad. Så jag hoppas på det bästa. Men jag är inte så korkad och säger att jag är kär i henne när hon redan har massa att tänka på och har en kille, så jag väntar.

Tack för ditt svar, det betyder mycket.


   
SvaraCitera

anonymejag:

Men jag är inte så korkad och säger att jag är kär i henne när hon redan har massa att tänka på och har en kille, så jag väntar.

klokt


   
SvaraCitera
höna

trevligt å cykla[sad] här är det fortfarande för grusit för sånt så gläd dig åt att du kan göra de iställer för å tjata om skitsaker![blush]


   
SvaraCitera

Tack för påminnelsen, ska ta en tur med cykeln jag med! [y]


   
SvaraCitera

anonymejag:

så jag väntar.

så moraliskt rätt. Är stolt över dig. Din tid kommer sen, det lönar sig att vara snäll 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

så moraliskt rätt. Är stolt över dig. Din tid kommer sen, det lönar sig att vara snäll 🙂

Tack så mycket, men det är så svårt.. Jag har aldrig haft sådana känslor för någon. Varje gång jag ser henne, vill jag aldrig släppa henne..


   
SvaraCitera

anonymejag:

Varje gång jag ser henne, vill jag aldrig släppa henne..

Alltså hon verkar ju inte helt ointresserad av dig och det känns som att hennes nuvarande förhållande kommer ta slut. Så stå ut, och vänta. Så länge du tycker det är värt det vill säga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Alltså hon verkar ju inte helt ointresserad av dig och det känns som att hennes nuvarande förhållande kommer ta slut. Så stå ut, och vänta. Så länge du tycker det är värt det vill säga.

Ointresserad tror jag inte heller, jag hoppas att det tar slut snart, eftersom jag är ingen person som snor tjejer, allt handlar om tålamod, så som jag känner nu är det värt. Men om dom nu gör slut jag kan ju inte direkt gå till henne och börja berätta att jag är kär i henne osv.. och om jag nu väntar typ någon månad till eller vecka nu när det tar slut och får veta att hon inte är intresserad av mig, vad gör jag då? Tänk om vår vänskap tar slut för att jag är kär i henne? Vad ska jag göra?


   
SvaraCitera

anonymejag:

nu när det tar slut och får veta att hon inte är intresserad av mig, vad gör jag då?

Men det är väl bättre än att gå runt och tänka "tänk om?" ?

anonymejag:

Tänk om vår vänskap tar slut för att jag är kär i henne? Vad ska jag göra?

Har ni tillräckligt med respekt för varandra så bör detta inte hända.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack fingerprints, du är guld! Jag vet inte hur jag ska tacka dig, du är verkligen guld!


   
SvaraCitera

anonymejag:

"jag älskar dig bästavän",

Du är så jävla friendzoned.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumptard:

Du är så jävla friendzoned.

Så kan det också vara men tror inte det, med tanke på att hon har skrivit det bara en gång och resten av gånger bara "jag älskar dig" osv. Vi blev nästan tillsammans förut innan hon hittade den här killen, och jag sade till henne inte för så länge sen "Vad händer om jag blir kär i dig? Kommer vi fortfarande vara vänner" Hon sa "Det är klart! Jag kanske kommer också att gilla dig om jag inte redan gör det så..." Vi har riktigt mysiga konversationer.


   
SvaraCitera

anonymejag:

"Vad händer om jag blir kär i dig? Kommer vi fortfarande vara vänner"

Haha jaha? Skulle det vara positivt eller?

Lite det som är grejen med att vara friendzoned - du är kär, hon är inte.


   
SvaraCitera