Aviseringar
Rensa alla

Jag är kär


Ämnesstartare

Hej, jag är en kille på 18 år. Jag skrev med en tjej förra sommaren i drygt två veckor, vi smsade varandra o ställde några frågor o så. Jag var sjukt kär i henne. Det var jag som tog kontakt med henne. Men sen slutade jag skriva till henne, jag märkte inget direkt att hon gillade mig tillbaks. Jo visst,  hon ställde lite frågor till mig o sånt också under perioden vi skrev till varandra. Hon var alltså inte helt ointresserade, hon struntade inte i vad jag skrev.
Men jag helt enkelt tröttnade så jag slutade skriva till henne... Hon har heller inte hört av sig (Förväntade jag mig inte heller)
Men nu, ett halvår senare. I lördags såg jag henne på ICA. Jag blev genast hemskt intresserad av henne igen. Hon är den finaste tjeje jag någonsin har sett.
Så... Jag tänkte att jag borde ta kontakt med henne igen, om jag vill att det här ska gå vidare liksom. Vi har aldrig pratat på riktigt, vi har endast skickat meddelanden genom snapchat.

Och snart är det dags för alla hjärtans dag också, borde jag köpa något till henne o visa att jag verkligen tycker om henne? Är det för tidigt? Eller gör man bara sånt när man verkligen är "tillsammans" så att säga.

Hur skulle ni göra?

Tack! 🙂


   
Citera

ICA has that effect on people

Nästa gång du ser henne på ICA så kan du närma dig henne och inleda ngt spännande och passande samtal, typ hur dyrt grillkorv har blivit lr ngt


   
SvaraCitera
Exner

Arnold123: Så... Jag tänkte att jag borde ta kontakt med henne igen, om jag vill att det här ska gå vidare liksom. Vi har aldrig pratat på riktigt, vi har endast skickat meddelanden genom snapchat.

Och snart är det dags för alla hjärtans dag också, borde jag köpa något till henne o visa att jag verkligen tycker om henne? Är det för tidigt? Eller gör man bara sånt när man verkligen är "tillsammans" så att säga.

Ta upp kontakten igen och kolla intresse, absolut. Men om du börjar med att köpa sådan present till henne, är risken stor att hon känner sig överväldigad och drar sig undan istället.

För att läget ska bli annorlunda än förra gången, måste något ha ändrat hos er. Annars kommer hon att ha samma åsikt om dig som innan.


   
SvaraCitera

Fråga om hon vill följa med på en kaffe kanske och bara prata , för man får bättre kontakt irl än via sms . Om du har tur så kanske hon vill fortsätta .


   
SvaraCitera

Ni kan ju börja småprata lite å se vart det leder Tumme upp


   
SvaraCitera

Ta två alvedoner och se om det går över imorgon


   
SvaraCitera

Det låter spännande det du skriver, du borde ju ta upp kontakten igen och föreslå att ni ska träffas så kan du köpa en Valentine present till henne också så kanske ni blir på G, lycka till hörru! Mycket glad


   
SvaraCitera

Arnold123:
Hej, jag är en kille på 18 år. Jag skrev med en tjej förra sommaren i drygt två veckor, vi smsade varandra o ställde några frågor o så. Jag var sjukt kär i henne. Det var jag som tog kontakt med henne. Men sen slutade jag skriva till henne, jag märkte inget direkt att hon gillade mig tillbaks. Jo visst,  hon ställde lite frågor till mig o sånt också under perioden vi skrev till varandra. Hon var alltså inte helt ointresserade, hon struntade inte i vad jag skrev.
Men jag helt enkelt tröttnade så jag slutade skriva till henne... Hon har heller inte hört av sig (Förväntade jag mig inte heller)
Men nu, ett halvår senare. I lördags såg jag henne på ICA. Jag blev genast hemskt intresserad av henne igen. Hon är den finaste tjeje jag någonsin har sett.
Så... Jag tänkte att jag borde ta kontakt med henne igen, om jag vill att det här ska gå vidare liksom. Vi har aldrig pratat på riktigt, vi har endast skickat meddelanden genom snapchat.

Och snart är det dags för alla hjärtans dag också, borde jag köpa något till henne o visa att jag verkligen tycker om henne? Är det för tidigt? Eller gör man bara sånt när man verkligen är "tillsammans" så att säga.

Hur skulle ni göra?

Tack! 🙂

Bjud ut henne på en trevlig middag eller ta en fika! 


   
SvaraCitera