Aviseringar
Rensa alla

Jag är nästan alltid arg


Ämnesstartare

Nästan alltid är jag arg på något, stör mej på småsaker alldeles för ofta. Just nu känner jag mej jävligt irriterad men jag vet inte varför. Kan bli förbannad på nånting på TV, tidningen, radio, musik jag lyssnar på, filmer, böcker, människor ute på stan, mina närmaste människor, jag blir förbannad på allt ibland.

Kan ibland tänka mej hur jag mördar någon jag stör mej på för mitt inre. Utan speciell anledning.
Det är jobbigt att konstant vara arg.
Jag blir också arg om jag försöker lugna ner mej med meditation eller något annat.

Kan också påpeka att jag aldrig heller kan koncentrera mej på något under en längre stund, jag blir rastlös eller irriterad och måste pilla med något annat hela tiden.

Jag äter cipralex (antideppressiv ångestmedicin osv). Finns det något lugnande jag kan ta? Eller vad sjutton ska jag göra? Har jag ADHD? Vad är det frågan om? Varför är jag så arg hela tiden?

Orkar inte. [mad]


   
Citera
Ämnesstartare

Tonårshormoner gör sådant med en.
Men eftersom du redan har kontakt med sjukvården i och med piller så kan du ju säga det till dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag brukar typ aldrig vara arg. Fast när jag blir arg så blir jag riktigt arg och brukar slå på min boxningssäck. Funkar asbra för att lugna ner sig [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

känner igen mej te 99% typ, förutom att mej gör det inget! går ju hellre runt ilsken o sur än o va en lipsil!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men det är så jobbigt att alltid vara arg, har haft såna här problem sen jag var liten. Det kommer och går med åren, och jag är livrädd att jag ska slå ner nån på riktigt eller göra något dumt, att jag ska förlora kontrollen. Och jag kan lätt slänga ur mej elaka kommentarer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svartrockarpacket:

Men det är så jobbigt att alltid vara arg, har haft såna här problem sen jag var liten.

Jag var jämnt arg och slog vem som helst när jag var liten fast jag blir typ aldrig arg längre...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sluta snorta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svartrockarpacket:

och jag är livrädd att jag ska slå ner nån på riktigt eller göra något dumt, att jag ska förlora kontrollen.

sån va jag förr, slog folk o skit! nu känner jag sällan av behovet(kanske blivit för lat för o resa på arslet)men testat boxning eller nå sport, ska ju va så jävla bra säger vissa. eller så får du kolla upp ifall du kanske har någon skit! min ena polare e ganska lik han gick runt o va sån tills han va 28 då fick han reda på att han hade ADHD o fick medicine, nu kan han äntligen sitta still hahah


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Träna, löpning/styrka/boxning whatever bara du får du utlopp för allt inom dig. Behöver inte vara ADHD, men berätta om dina problem för din läkare, ändå.


   
SvaraCitera
ohjens

svartrockarpacket:

Orkar inte.

du bahöver kanske prata med någon? på riktigt. det finns nog en anledning till att du känner som du känner.

jag har nog aldrig utövat ilska på någon(förutom familj) i hela mitt liv... jag vågar inte bli arg. bryter istället ihop och vänder mig innåt. det är för jävligt det också ska jag säga dig.


   
SvaraCitera
tigr
 tigr

svartrockarpacket:

alltid är jag arg på något

Fyfan vad metal. Rock on!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

borde väl antagligen aktivera kroppen lite mer, har blivit rätt lat på sistone.

men jag har så svårt att prata med psykologer osv om hur jag känner, känns som dom bara tycker man är dum i huvudet. jag vet att dom ska lyssna på människor, men det känns som alla förnedrar mej och tycker jag borde gå och dö istället.

blir arg på det med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du är tjej det är normalt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inte ett helt ovanligt symptom på depression.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är ju 19 verkar det som så jag kan tycka att är lite för sent att få hormonutbrott? Förvisso säger mina erfarenheter inte desamma. Idag tycker jag att man skyller lite för ofta sina problem på att man skulle ha någon sorts sjukdom. Lika ofta handlar det om miljö, eller mer troligt just en olycklig kombination. Tjejer löper dessutom mindre risk att få någon ADHD-relaterat syndrom än pojkar.

Ett standardsvar på alla sådana här problem är ju att du just ska ta kontakt med någon psykolog som kan göra en närmare utvärdering än oss hobby-diagnostiker på interweb. Och det gör sig även gällande här. Att aktivera dig hjälper förstås en del. Men nog ska det påtalas att det inte är någon permanent fix. Dina egentliga problem kommer kvarstå även efter det att du börjat träna, bara det att du tillfälligt lyckats kanalisera din ilska i en annorlunda, om än bättre riktning. Det bästa är att du lär dig att successivt att hantera dina känslor istället. Rätt enkelt att säga av någon som inte känt av något liknande själv, men jag tror detta är det bästa av alternativen.


   
SvaraCitera