Aviseringar
Rensa alla

Jag är polygam


Ämnesstartare

Jag är polygam (i teorin jag är hyfsat singel) för att jag är riktigt rädd för monogami. Är det verkligen en bra anledning att vara polygam på? Jag är definitivt inte intresserad av öppna relationer, men jag hoppas att alla förstår att det inte är samma sak som polygami här.


   
Citera
Ämnesstartare

Om du vill vara monogam men är rädd för det så är det klart att det är bra om du jobbar på den rädslan istället för att skjuta undan den, men om du hellre vill vara polygam så är det ju nemas problemas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba:
Om du vill vara monogam men är rädd för det så är det klart att det är bra om du jobbar på den rädslan istället för att skjuta undan den, men om du hellre vill vara polygam så är det ju nemas problemas.

Jag vill ha kärleksfulla, stödjande och intima relationer, det spelar ingen roll hur få eller många dom är i teorin. Samtidigt så känns det som att viljan att ha flera på ett sätt kan underminera just detta? Man träffar många, ect på ett sätt som riskerar bli aktivitet som syftar på att verkligen inte förändra något egentligen. Så även om jag i teorin önskar att min framtida partner skulle vara öppen för att jag och även hon skulle kunna ha andra relationer, så känns det som ett onödigt fokus nu när jag defakto är singel så att säga. Det är så mycket jag är rädd för som jag hoppas undvika genom att vara polygam. Så jag tror att det inte behöver vara något fel på polygami, utan att jag däremot borde fokusera på en relation nu vad man nu ska kalla den. 

Men det är också svårt, för vem ska man fokusera på? På ett plan känns det lite likgiltigt vem det blir, vilket gör monogami svårt ...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vill lixom ha EN polygam relation. INTE öppen relation. Tror jag... 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är asgam


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hmm, vet inte. Är också rädd för monogama förhållanden men mest för att jag inte gillar att binda mig till någon/något, är rädd för att ge någon så mycket av mig själv som det ofta innebär. Dock tror jag inte att det automatiskt gör att jag skulle passa bättre i ett polygamt förhållande, det hade nog varit jobbigt för min del.. Öppet förhållande - ja, kanske. Det skulle åtminstone lösa den biten att jag känner mig låst. Men tror inte jag skulle vara överdrivet förälskad i min partner om han var med andra utan att jag brydde mig alls. Jag är inte överdrivet svartsjuk men fan, jag vet hur det är att vara kär och se min partner med någon annan. Det gör ont, det gjorde det i mig i alla fall, vet dock inte om det var pga svek eller pga handlingen i sig.

Så som svar på din fråga.. Jag tror inte att en rädsla för monogama förhållanden automatiskt gör att en passar i ett polygamt förhållande, jag tror att man får pröva sig fram tills man hittar det som känns bekvämt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:
hmm, vet inte. Är också rädd för monogama förhållanden men mest för att jag inte gillar att binda mig till någon/något, är rädd för att ge någon så mycket av mig själv som det ofta innebär. Dock tror jag inte att det automatiskt gör att jag skulle passa bättre i ett polygamt förhållande, det hade nog varit jobbigt för min del.. Öppet förhållande - ja, kanske. Det skulle åtminstone lösa den biten att jag känner mig låst. Men tror inte jag skulle vara överdrivet förälskad i min partner om han var med andra utan att jag brydde mig alls. Jag är inte överdrivet svartsjuk men fan, jag vet hur det är att vara kär och se min partner med någon annan. Det gör ont, det gjorde det i mig i alla fall, vet dock inte om det var pga svek eller pga handlingen i sig.

Så som svar på din fråga.. Jag tror inte att en rädsla för monogama förhållanden automatiskt gör att en passar i ett polygamt förhållande, jag tror att man får pröva sig fram tills man hittar det som känns bekvämt.

Jo, fast problemet är ju att alla andra verkar ha så tydliga uppfattningar. Polygami och Monogami går inte så bra ihop 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är för övrigt emot polygami också, eller "mono plus", som en kompis sa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:
Är för övrigt emot polygami också, eller "mono plus", som en kompis sa.

nä plygami är inte mono plus. Då har man totalt missförstått vad polygami är, ...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag finns nog inte: nä plygami är inte mono plus. Då har man totalt missförstått vad polygami är, ...

Nej, det har man inte. Polygami är att ha förhållanden med flera olika.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:
Är för övrigt emot polygami också, eller "mono plus", som en kompis sa.

Vad gillar du då


   
SvaraCitera

om du ska kalla dig för polygam så bör du lära dig vad begreppet betyder, hur det används och vilka som använder det, i synnerhet om du ska läxa upp andra kring vad det innebär.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg:

Vad gillar du då

agam-lizard.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

agam-lizard.jpg

Ödlor?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

player one:
om du ska kalla dig för polygam så bör du lära dig vad begreppet betyder, hur det används och vilka som använder det, i synnerhet om du ska läxa upp andra kring vad det innebär.

Narchac uttryckte sig otydligt, så det var ett misstag att säga emot där. Jag erkänner det. Vad jag menade var att om man menar att polygami är som att ha ett monogamt förhållande plus fler andra förhållande så skulle jag inte hålla med. 


   
SvaraCitera