Aviseringar
Rensa alla

jag är rädd


Blivande_japan:

tror ej jag har plats för 2 spiraler[sad]

använd piller kondom spiral


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

nej ur magen! det ev kommande fostret alltså

men usch[sad]

isola:

men ja det vore ju bra som förebyggande åtgärd att driva ut mannen såklart

[bigsmile]

isola:

Ja självklart. Men är du åtminstone över 20 så är ju chansen större att du har mer stabilitet, erfarenhet och kunnande än någon som är 16.

Jo, självklart. Bland 16-åringar är det nog knappt någon alls som är redo. Tänkte mer på 18-åringar när du pratade om 20+.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

använd piller kondom spiral

tål ej kondomer
blir cräjzy av piller
[sad]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

tål ej kondomer
blir cräjzy av piller
[sad]

fårtarm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

fårtarm

[censur]


   
SvaraCitera

har 6 st ex-klasskamrater som har fått barn, och en av dom till och med två... och okej, räknade med en som får sitt första nu i januari

man ba ok, chilla lite va!!!

går inte att vara glad för deras skull

så om du blir preggo blir jag inte glad


   
SvaraCitera

Sterilisering av män går väl att upphäva? Har för mig det.
[cute][cute]


   
SvaraCitera

naw var i sthlm igår ju, alldeles ensam och lantig! [blush]

men ja är så roligt med folk som får barn, å andra sidan måste vi göra fler barn om vi vill överleva, varje kvinna måste ju skaffa strängt större än två barn för att livet ska funka [blush]
ser det som; de tillverkar arbetare åt oss kapitalister


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

har 6 st ex-klasskamrater som har fått barn, och en av dom till och med två... och okej, räknade med en som får sitt första nu i januari

shit vad många! Ingen från min gymnasieklass har barn vad jag vet. Sen var vi iofs sammanlagt 6 tjejer i klassen.

enhimmelskdrog:

så om du blir preggo blir jag inte glad

[bigsmile]

isola:

Sterilisering av män går väl att upphäva? Har för mig det.

Tickstart:

naw var i sthlm igår ju, alldeles ensam och lantig! [blush]

åh, stackars [sad] next time[wink]

Tickstart:

de tillverkar arbetare åt oss kapitalister

[bigsmile]


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

det går, men lyckas ej alltid

"the page cannot be found"


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

"the page cannot be found"

konstigt

http://www.fertilitetsguiden.nu/testingAndDiagnoses/MaleDiagnosis/VasectomyRever...

orsak
Vissa män som har genomgått en sterilisering ångrar sig och vill återställa sädesledarna igen.

behandling

Det finns två behandlingsalternativ för mannen: vaso-vasostomioch vaso-epididymostomi. I båda fall handlar det om polikliniska procedurer där patientens sädesledare opereras ihop igen eller fästs direkt vid bitestikeln.

Att återställa en sterilisering hos mannen lyckas inte alltid. Det beror bland annat på hur lång tid det gått sedan vasektomin ägde rum. Det kan hända att det trots en återställande operation inte förekommer några eller endast mycket lite spermier i sädesvätskan. Förutom mängden spermier har dessutom ofta rörligheten blivit ett problem.

Det är exempelvis inte ovanligt att mannen har börjat bilda antikroppar mot spermierna sedan vasektomin genomfördes. Om vasektomin ägde rum för över tio år sedan är risken stor att kroppen inte producerar några livsdugliga spermier.

Beroende på kvaliteten på de återstående spermierna kan det därför vara nödvändigt med fertilitetsbehandlingar, som exempelvis intrauterin insemination (IUI) eller till och med IVF med ICSI.

http://www.fertilitetsguiden.nu/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

.

Där ser man, hade för mig att det ej gick.[crazy]


   
SvaraCitera
mynona

Blivande_japan:

hur stor tror ni risken är?

Den är väl inte större än dina egna principer. Vi lever inte i Polen så även om olyckan är framme behöver den ändå inte komma fram.

Rent allmänt har jag inget emot folk som får barn tidigt om det är vad de verkligen vill och de blir bra föräldrar, något som ju inte bestäms av ålder.

Jag kan inte förstå hur man vill bli förälder så ung, lika lite som jag kan förstå hur man tex vill ha 10 barn i stället för två, men tkr det är bra att sådana personer finns, eftersom det balanserar upp för dem som inte vill ha barn alls.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Den är väl inte större än dina egna principer.

tack för att du tar min 100% seriösa tråd på allvar

mynona:

Jag kan inte förstå hur man vill bli förälder så ung, lika lite som jag kan förstå hur man tex vill ha 10 barn i stället för två, men tkr det är bra att sådana personer finns, eftersom det balanserar upp för dem som inte vill ha barn alls.

Och vad spelar det för roll om man skaffar barnen lite senare..? Det är inte som att det föds färre barn om en person väntar 5 år med att skaffa sitt barn.[rolleyes]


   
SvaraCitera