Aviseringar
Rensa alla

Jag är rätt så körd va?


Ämnesstartare

Har missat typ 85% av hela matten sen i somras, vi ska ha nationellt nu till jul. Jag har alltså typ 4-5 veckor på mig att lära mig 85% av matte >C<.

Om jag ska in på högskola behöver jag minst matte C, om inte matte D. Alltså blir det mer matte sen ändå (även om jag kommer in, så blir det mer matte där...). Jag hatar matte, och har inte direkt lätt för det. Börjar fundera på om jag verkligen valt rätt inriktning. Har funderat på att byta, men jag vet inte till vad, och det känns jättejobbigt att behöva ge upp det yrket bara för matten.

Nu på fredag har jag ett prov på allt som kommer på det riktiga nationella, bara för att se vad vi behöver öva på, så att vi klarar det riktiga. Jag har en mattelektion innan dess, och sedan kan jag även gå till en typ "mattehjälp" grej.

Jag pluggar F.ö. IT, och går i tvåan nu.

Ska jag ens försöka lära mig matten?
Bör jag byta linje? (får börja 1an igen då..)


   
Citera

lugna ner dig, ta ett glas vatten och börja sedan planera lite. gör inga drastiska beslut


   
SvaraCitera

ta min hand och känn igen dig


   
SvaraCitera

BLODÅDRA:

ta min hand och känn igen dig

får jag ta din hand och känna i dig?


   
SvaraCitera

Smultrontuttar:

planera lite

Om du vill kan du lära dig det! De flesta skolor brukar ha mattestöd som man kan gå på. Och sen bara plugga som ett djur! Men om du är osäker ska du nog tänka ordentligt innan du lägger ner så mycke tid o kraft på de!! [cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Smultrontuttar:

lugna ner dig, ta ett glas vatten och börja sedan planera lite. gör inga drastiska beslut