Aviseringar
Rensa alla

Jag är så jävla pretentiös... 🙂


Ämnesstartare

försökte hitta vad ordet betydde, och efter lite googlande så hittade jag beskrivning​en "när man tror att man är något speciellt och är något mer än alla andra".

Det​ta stämmer verligen på mig, jag ser mig själv nämligen som en djupare person än alla ​mina klasskamrater tex, och jag lyssnar på indie-rock vilket tydligen är väldigt pret​to enligt aftonbladets klassiksa "så vet du om ditt barn är emo"-artikel.

Och när de flesta är "​ja e bara en liten fluga o går el o vil bli snickare höhöhö" så är jag fett "lol ja​g börjar med teater o blir berömd o viner idol hahrhgra lololololol [tard]"

Är de​t dåligt eller bra att vara pretentiös, eller borde man försöka att inte vara det?


   
Citera

hahaha
jag är jävligt pretentiös själv.
ofta.

för att jag vill.
det är så jäkla​ härligt med dryga människor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är bra, man ska vara pretentiös. Det får jorden att gå framåt. Men du kunde gärna skippat inde-rocken, det blir alldels för mycket Fredrik Virtanen över dig nu bara för det.


   
SvaraCitera

jag älskar fredrik virtanen.
allvarligt.

KEEP IT UP.
vi säger så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

"när man tror att man är något speciellt och är något mer än alla andra".

Är inte vad ordet betyder. Osympatisk egocentriker är nog en bättre beskrivning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pretentiös kan väl sägas vara en latin variant av 'förspänd' (som dock inte används på samma sätt, vad jag vet)? Pre; före - tension - spänning. Med andra ord är pretentiös något du är när du på förhand förväntar dig något speciellt av livet/framtiden/folks reaktioner på det du producerar, så till den grad att du blir spänd och inte kan ta emot livet så som det kommer. Dina förväntningar måste införlivas för att du skall bli tillfredsställd. Så tolkar jag det iaf. Går något fram?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera