Aviseringar
Rensa alla

Jag är så vilsen att jag vet inte vad.


zIGGE

Du känner säkert massa awesome människor i göteborg med eftersom du bott där i åtminstonde flera år nu, känns som att du redan tycker chalmers är bästa alternativet


   
SvaraCitera

köttfärssås:

- Verkar vara den sämsta av skolorna :$

Möjligen sämst av dessa tre. Dock står sig en utbildning från lth väldigt högt jämfört med alla andra muppställen man kan ta sig en ingenjörsexamen från. Skulle inte vara orolig om att kvaliteten skulle vara för dålig i lund.


   
SvaraCitera
KSENIA

DET ÄR JU ASROLIGT ATT BYTA TILL EN NY, SPÄNNANDE STAD! ÅNGRAR CA 0% ATT JAG GJORDE DET.

F.Ö. HAR JAG VETAT VAD JAG SKA SÖKA TILL HÖSTEN I FLERA VECKOR NU, MEN HAR INTE ORKAT TA TAG I DET. JÄVLA SKITFANSKAP.... ;(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Teknisk fysik är definitivt bäst på KTH och det kommer ge dig en massa möjligheter för framtiden. Jag pluggar varken på KTH eller teknisk fysik, men har många vänner som rört sig till KTH och alla trivs skitbra både på skolan och i staden. Det är sant att Stockholm inte är nån "studentstad", men du kommer ändå att umgås med en massa kursare och studenter dagar och kvällar ut under 5 långa år. Det kommer anordnas nollningar, sittningar och underhållning så det räcker och blir över; du kommer inte "missa" något av studentlivet.

Edit: dessutom, nu när du har chansen att flytta - ta den! Det är helt fantastiskt kul och man får så många nya erfarenheter.


   
SvaraCitera

Hur lyckas ni hitta lägenheter? Rika? [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

micitic:

Hur lyckas ni hitta lägenheter? Rika?

Jag är ej rik. [sad]


   
SvaraCitera

Tillåt mig att göra valet förhoppningsvis enklare...

Rekommenderar starkt att du bor hemma åtminstone något år när du studerar, så länge du inte har något jättebra skäl till att flytta så fort som möjligt. Flytta hemifrån gör alla tids nog ändå.