Aviseringar
Rensa alla

Jag är utbytbar


reben

space:

Det hjälper ju bara om man flyr från verkligheten ju. Gråter

m men va e verklighet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:
vad är sanning ändå ?

Du kan relativisera hur mycket du vill. Om jag kastar en sten på ditt huvud, då kommer det göra himla ont. Om en komet kommer emot jorden som kan förstöra den, då kan man ifråga sätta sanning hur mycket man vill, kommer inte förändra något. 


   
SvaraCitera
reben

space:

Du kan relativisera hur mycket du vill. Om jag kastar en sten på ditt huvud, då kommer det göra himla ont. Om en komet kommer emot jorden som kan förstöra den, då kan man ifråga sätta sanning hur mycket man vill, kommer inte förändra något. 

fattade inget men d ok


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:

m men va e verklighet

Effekter, att förstå verkligheten är att förstå hur effekter uppstår. Och hur man kan förändra dom. Där hjälper inte narcisstiskt drömmande.


   
SvaraCitera
reben

space:

Effekter, att förstå verkligheten är att förstå hur effekter uppstår. Och hur man kan förändra dom. Där hjälper inte narcisstiskt drömmande.

m men lättare m drömmande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:

m men lättare m drömmande

Jag tror inte det är lättare, tycker själv det är ganska jobbigt med drömmande. Jag blir också snabbt uttråkad, min fantasi är begränsad. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

space:

Joho?

finns inte likadana saker


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv: finns inte likadana saker

🙂


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

funkar så när en är mänska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv:

finns inte likadana saker

är det inte en såndär truism eller vad du kallar det som du kritiserar folk för? Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

space:

är det inte en såndär truism eller vad du kallar det som du kritiserar folk för? Galen

va? du kritiserar folk för tautologiska resonemang mycket oftare än jag. du brukar också regelmässigt begå dem. här ställer du återigen en dum fråga med ett självklart svar: nej, ingen är utbytbar sett till summan av hela existensen, eftersom ingenting är likadant. 

däremot kan man (som mynona antyder) självklart vara utbytbar i egenskap av funktionell komponent i något slutet system.

l2p nubfag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv:

va? du kritiserar folk för tautologiska resonemang mycket oftare än jag. du brukar också regelmässigt begå dem. här ställer du återigen en dum fråga med ett självklart svar: nej, ingen är utbytbar sett till summan av hela existensen, eftersom ingenting är likadant. 

däremot kan man (som mynona antyder) självklart vara utbytbar i egenskap av funktionell komponent i något slutet system.

l2p nubfag.

För att summera hela existensen så behöver man anta att det är ett slutet system? Alltså att universums lagar är tidlösa. Och är det inte precis då man kan säga att man inte är utbytbar? Men går det applicera den metodiken på hela universum? Kanske fungerar det som effektiva uppskattningar av delar av universum? Men vad säger att det går att göra på hela universum? Då får vi meningslösa svar som att det finns multiuniversum, vilket aldrig går att testa empiriskt. Med andra ord så går det inte summera hela universum eftersom att hela universum är i konstant förändring och framtiden är öppen. 
Vänskap har ingen egentlig funktion eller nytta. Såklart man kan komma på det i efterhand, men det är inte vänskap. Det betyder dock inte att man inte är utbytbar, tvärt om, det gör än ännu mera utbytbar eftersom man inte har en funktion eller nytta som har ett högt värde, som då är svårt att ersätta. 
Anledningen varför någon är utbytbar är att den andra personen aldrig är konstant. Det existerar inga individer, utan personer förändras konstant i samverkan med de relationer och omgivningen de har omkring sig. Att säga att man är obrytbar är därför det absolut konstigaste antagandet av alla. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv: eftersom ingenting är likadant.

Vad har sagt att det man ska byta med är lika? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

space:

Vad har sagt att det man ska byta med är lika? 

asså sluta vilja ha hans uppmärksamhet, han är för bra för dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hej..........:

asså sluta vilja ha hans uppmärksamhet, han är för bra för dig

Är det så du tänker? 


   
SvaraCitera